رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان قم با انتقاد از وضعیت برپایی نمایشگاه‌های عرضه کالا گفت: کالاهای عرضه‌شده در این نمایشگاه به دلیل کیفیت پایین و قیمت بالا ظلم بزرگی در حق شهروندان و مصرف‌کنندگان روا داشته‌اند.
کد خبر: ۷۶۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲ 07 August 2019

به گزارش تابناک قم، محمد جلال گلدوست در جلسه ستاد تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: قیمت‌گذاری مرغ در قم خارج از مصوبات ستاد تنظیم بازار است.

وی با بیان اینکه نرخ‌گذاری مرغ در قم مشکل ساختاری دارد افزود: ساختار اشتباه قیمت‌گذاری مرغ سبب بروز معضلات فراوانی برای تولیدکنندگان و عموم مردم شده است.

گلدوست با اشاره به نارضایتی تولیدکنندگان مرغ قم از نوسانات بازار مصرف بیان کرد: در سال‌های گذشته جوجه ریزی توسط سود و منفعت بیشتری برای مرغداری‌ها نسبت به وضعیت فعلی داشته است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان قم با انتقاد از روی زمین ماندن مصوبات ستاد تنظیم بازار در رابطه با مرغ بیان کرد: تا روزی که ستادهای تنظیم بازار شهرهای مختلف کشور و ستاد تنظیم بازار کشور در رابطه با قیمت مرغ به یک قیمت واحد نرسند امکان توزیع مرغ با قیمت 12 هزار و 900 تومان در قم ممکن نیست.

وی با انتقاد از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا بدون مجوز در قم گفت: نمایشگاه تابستانه عرضه مستقیم کالا که در جنب استانداری قم برپاشده فاقد هرگونه مجوزی از ستاد تنظیم بازار و کارگروه برپایی نمایشگاه‌های استان است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان قم ادامه داد: کالاهای عرضه‌شده در این نمایشگاه به دلیل کیفیت پایین و قیمت بالا ظلم بزرگی در حق شهروندان و مصرف‌کنندگان روا داشته‌اند.

گلدوست با بیان اینکه در تقویم نمایشگاهی استان برپایی این نمایشگاه پیش‌بینی‌نشده است گفت: هیچ دستگاه‌های برپایی این نمایشگاه سخیف و برخلاف منافع عمومی شهروندان را بر عهده نمی‌گیرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان قم تأکید کرد: کالاهایی این نمایشگاه بعضاً تا 400 درصد بالاتر از قیمت مصوب به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شود، همچنین کیفیت محصولات عرضه‌شده نیز قابل‌قبول نیست.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز با انتقاد از افزایش قیمت مرغ در قم بیان کرد: روزهای گذشته قیمت نهادهای دام و طیور در استان قم افزایش نداشته است.

امیرحسین پروان تصریح کرد: با روند اشتباه سازمان جهاد کشاورزی استان، کمبود مرغ در روزهای آینده در بازار قم مشهودتر خواهد شد، همچنین برای تعدیل قیمت کاغذ در قم نیز اتحادیه ناشران اعلام آمادگی کرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار