فرماندار قم:
فرماندار قم گفت: در یک سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ تن کاغذ وارد قم شده و در بین مصرف کنندگان این محصول توزیع شده است.
کد خبر: ۷۶۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۰ 07 August 2019

 

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن جلسات استانداری افزود: کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی به استان وارد می شود و باید برای حمایت از ناشر و تولیدکننده کتاب، کاغذ کتاب به صورت عادلانه در بین مصرف کنندگان توزیع گردد.

حیدری عنوان کرد: در رابطه با مساله کاغذ و مبحث نشر کتاب، دولت رویکرد مثبتی در ارتباط با قم داشته و سهمیه کاغذ ویژه تری را برای این استان اختصاص داده است.

وی گفت: توزیع کاغذ در بین ناشران باید به صورت شفاف در استان عملیاتی شده و جای حرف و حدیثی در رابطه با آن باقی نماند.

فرماندار قم اضافه کرد: همچنین قیمت گذاری کتاب نیز به صورت شفاف و در یک روال مشخص انجام شود، اطلاعات توزیع و قیمت گذاری کاغذ در قم وضعیت شفافی ندارد.

وی گفت: از آنجایی که قم مرکز چاپ و نشر است باید نسبت به جذب کامل سهمیه کاغذ برای چاپخانه داران برنامه ریزی شود.

حیدری در ادامه بیان کرد: در رابطه با مساله مرغ و مشکلات موجود در این زمینه احساس می شود اطلاعات مسئولان و متولیان امر به شدت سطحی بوده و بازدارنده نیست.

وی گفت: جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت مرغ چهار راهبرد مهم اندیشیده اما در صحنه بیرونی همچنان قیمت مرغ بالاتر از نرخ مصوب در بازار عرضه می شود.

وی عنوان کرد: مرغداران افراد بیگانه ای از تولید و صنعت استان نبوده و می توان با تشکیل جلسات تخصصی نسبت به اجرای یک سیاست واحد روند ثابتی را در پیش گرفت.

حیدری گفت:درحال حاضر نگرانی اصلی از کمیابی مرغ در استان بوده که با توافق با تولیدکنندگان می توان مانع از خروج بی رویه این محصول از استان و ایجاد مشکلات بیشتر برای مردم شد.

فرماندارقم خاطرنشان کرد: دولت و مسئولان استانی در تامین نهاده های مرغی همت ویژه ای به خرج داده اند و در این شرایط از مرغداران نیز انتظار می رود تا برای جلوگیری از احساس کمبود مرغ در جامعه تعاملات لازم را به خرج دهند.

وی گفت: مسئولان استانی در رابطه با تنظیم قیمت مرغ مجری قانون بوده و اختیاری بیشتری از این حد و حدود ندارند.

حیدری افزود: باید تعدادی از فروشگاه های فعال در مناطق محروم استان، مرغ را صرفا با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به شهروندان عرضه کند.

در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، نوسان قیمت گوشت مرغ و شکل و نحوه توزیع کاغذ بررسی و از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در نمایشگاه فاقد مجوز تابستانه انتقاد شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار