كشتي استان قم با درخشش يكي از استعدادهاي و نخبه‌هاي خود موفق به كسب مقام قهرماني و نشان طلاي پيكارهاي كشتي فرنگي 2019 قهرماني جهان شد. شاهرخ میکائیلی کشتی‌گیر فرنگی‌کار استان قم با درخشش در پیکارهای قهرمانی نوجوانان جهان و کسب نشان طلا برای ورزش قم افتخارآفرینی کرد.
کد خبر: ۷۶۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳ 06 August 2019

به گزارش تابناک قم، روند موفقیت‌های کشتی قم که از حدود یک دهه قبل با سرمایه‌گذاری وسیع این هیات ورزشی روی استعدادها و نخبه‌های رده‌های سنی پایه آغاز شده بود، در مسابقات 2019 کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان با کسب مقام قهرمانی و نشان طلای شاهرخ میکائیلی ادامه یافت.

شاهرخ میکائیلی کشتی‌گیر فرنگی‌کار استان قم که تیر ماه امسال همراه با تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران به پیکارهای قهرمانی آسیا رفت و با ایستادن روی جایگاه سوم به نشان برنز قاره کهن دست یافت، این‌بار با درخشش در پیکارهای قهرمانی نوجوانان جهان و کسب نشان طلا برای ورزش قم افتخارآفرینی کرد.

رقابت‌های 2019 کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان با حضور کشتی‌‌گیران کشورهای مختلف دنیا در قاره اروپا به میزبانی بلغارستان به انجام رسید و شاهرخ میکائیلی فرنگی‌کار وزن 110 کیلوگرم در مرحله نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد تا عملکرد دیگر رقبا را زیر نظر بگیرد.

فرنگی‌کار طلایی قم در نخستین مسابقه خود برابر گریگوریوس کونتوونیسیوس از کشور یونان با حساب سه بر صفر صاحب برتری شد، سپس در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه جالب توجه 10 بر صفر شویی کاوامورا از کشور ژاپن را مغلوب کرد تا مجوز حضور در نیمه نهایی این پیکارها را کسب کند.

میکائیلی در جدال برای صعود به فینال باز هم مقتدرانه ظاهر شد و با نتیجه 6 بر صفر آدولف بازو از مجارستان را شکست داد تا حریف رازمیک کوردیان فرنگی‌کار ارمنستان شود، مسابقه فینالی که اتفاق ویژه آن تداوم امتیاز ندادن میکائیلی به حریفان بود و فرنگی‌کار با استعداد کشورمان و استان قم با نتیجه یک بر صفر حریف را شکست داد تا با شایستگی قهرمان جهان شده و نام کشتی فرنگی قم را در دنیا بلند آوازه کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار