تولیت مسجد مقدس جمکران ضمن گلایه از حضور نداشتن ائمه جماعات به صورت تمام وقت در مساجد قم گفت: ائمه جماعات باید با مردم و مسجد زندگی کرده و به صورت مستمر در مسجد حضور داشته باشند تا مردم و اهالی مسجد روحانی مسجد را باور کنند.
کد خبر: ۷۶۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ 01 August 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، با تاکید بر اینکه جامعه، انقلاب و نظام اسلامی بدون مسجد شکل نمی‌گیرد، تصریح کرد: امروزه بقا، هویت و آینده نظام اسلامی وابسته به آبادی مساجد است اما متاسفانه به این جایگاه و اهمیت مسجد به شیوه مطلوب توجه نمی‌شود.

وی از امام جماعت به‌عنوان مهم‌ترین رکن مسجد نام برد و اضافه کرد: هیچ مسجدی بدحجابی و بی‌حجابی را صادر نمی‌کند و هیچ فسادی در مسجد جای نخواهد داشت به همین علت اگر این مساجد با محوریت ائمه جماعات آباد شوند بسیاری از پرونده‌های دادگستری بسته می‌شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران ضمن گلایه از حضور نداشتن ائمه جماعات به صورت تمام وقت در مساجد قم مطرح کرد: ائمه جماعت باید با مردم و مسجد زندگی کرده و به صورت مستمر در مسجد حضور داشته باشند تا مردم و اهالی مسجد روحانی مسجد را باور کنند و در کنار او قرار گیرند و بتوانند از او الگو بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی80 هزار مسجد پویا با 80 هزار امام جماعت توانمند نیاز داریم که اگر بتوانیم این زیرساخت را فراهم کنیم بخشی از زمینه‌های ظهور امام زمان(عج) را ایجاد خواهیم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار