مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به تشکیل کلینیک و مرکز مشاوره کسب‌وکار واحدهای صنعتی استان گفت: پس از رسیدگی به مشکل این واحدهای صنعتی توانستیم ۳۲ واحد صنعتی را از حالت رکود خارج کنیم.
کد خبر: ۷۶۷۸۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۷ 01 August 2019

به گزارش تابناک قم، اسرافیل شعاعی در حاشیه تور بازدید خبرنگاران از واحدهای شهرک صنعتی شکوهیه در نشستی با خبرنگاران، اظهار داشت: خدمات سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دو حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به واحدهای صنعتی ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با بیان اینکه بررسی سیاست‌های صنعتی کشور حکایت از حمایت از صنایع کوچک دارد، افزود: این صنایع با توجه به توانمندی‌های خود نقش مؤثری در توسعه اقتصادی و صنعتی دنیا ایفا کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد صنایع کشور متعلق به صنایع کوچک و متوسط است، گفت: برگزاری 945 دوره آموزشی در سطوح مختلف مدیریتی و کارآفرینی بخشی از خدمات انجام‌گرفته در واحدهای صنعتی استان است.

شعاعی حمایت از 57 مورد پایان‌نامه دانشجویی را از دیگر خدمات عنوان و ابراز کرد: حمایت از دانش‌بنیان شدن واحدهای صنعتی و شناسایی 20 مورد واحد صنعتی در این راستا، افزایش ماندگاری سوهان و جایگزینی شکر سوهان و حل مشکل فناورانه این محصول از دیگر خدمات هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به تشکیل کلینیک و مرکز مشاوره کسب‌وکار واحدهای صنعتی استان گفت: این کلینیک با هدف عارضه یا به واحدهای صنعتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجادشده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم اظهار داشت: مردادماه سال گذشته این کلینیک راه‌اندازی شد، در گام نخست با واحدهای صنعتی که زیر 50 درصد راندمان داشتند به‌منظور پیگیری فعالیت‌هایشان تماس گرفتیم، پس از رسیدگی به مشکل این واحدهای صنعتی توانستیم 32 واحد صنعتی را از حالت رکود خارج کنیم.

شعاعی ابراز کرد: واحدهایی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند باید پیگیری کنیم به چرخه تولید وارد شوند چراکه انجام این کار برای ایجاد اشتغال استان مؤثر است.

وی با تأکید بر اینکه باید توانمندسازی واحدهای صنعتی با جدیت دنبال شود، خاطرنشان کرد: تلاش برای صادرات تولید یکی دیگر از کارهای عمده‌ای است که باید انجام شود.

مدیر کلینیک شرکت شهرک‌های صنعتی قم نیز در این نشست، بدون مطالعه وارد شدن به بازار توسط واحدها را یکی از مشکلات بزرگ واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: در این کلینیک برای آنکه بدانیم طرح آیا قابلیت اجرا دارد یا نه، مطالعه بازار صورت می‌گیرد، بعد از انجام این مطالعات به راهنمایی و مشاوره یک سری شرکت‌ها که اقدام به تولید کالا کرده‌اند اما با مشکل مالی مواجه شده‌اند، می‌پردازیم.

مسعود قاضی از دیگر فعالیت‌های این کلینیک را نوشتن طرح دوزبانه برای واحدهای صنعتی که می‌خواهند شریک ایرانی یا سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشند عنوان کرد و ادامه داد: برخی واحدها و شرکت‌ها با قوانین آشنا نیستند که در این کلینیک با ارائه مشاوره‌های لازم مشکلشان حل خواهد شد.

مدیر کلینیک شرکت شهرک‌های صنعتی قم بیمه و مالیات را از دیگر مشکلات واحدهای صنعتی و سرمایه‌گذاران تولیدی عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با گرفتن مشاور مالی و مشاور بازار اقدام به حل مشکل خود کنند.

همچنین سعید غلامی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی قم در این نشست با تأکید بر راه‌اندازی شورای سیاست‌گذاری متشکل از شرکت صنعتی، سازمان صنعت و معدن و تشکل‌های خصوصی در استان گفت: درصدد هستیم با اعلام فراخوان، در این کلینیک از افراد واجد شرایط به‌منظور ارائه مشاوره به تولیدکنندگان دعوت به همکاری کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار