مدیرعامل آبفای قم خبر داد؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: امسال مصرف آب شرب در قم نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۶۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۳ 29 July 2019

 

به گزارش تابناک قم، علی جان صادق‌پور در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، با اشاره به قرار نگرفتن استان قم در بین استان‌های پر تنش در زمینه آبی، گفت: با توجه به چالش آب در استان قم این استان در ردیف استان‌های پر تنش کشور قرار نگرفته است.

وی افزود: هرچند امسال اعتبارات خوبی در قانون بودجه دیده شده است ولی در بحث اعتبارات متمرکز اعتبارات تنش برای استان قم دیده نشده است ولی می‌توان با مدیریت درست این اعتبارات را در پروژه‌های مطلوب هدایت و بهتر از آن‌ها استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه اولویت کار ما ساماندهی فاضلاب مسکن مهر پردیسان است، گفت: در زمینه خط انتقال و تصفیه خانه مسکن مهر با انسجام بین دستگاه‌های اجرایی یک کار استانی مطلوبی صورت گرفت همچنین برای پروژه‌های نیمه تمام نیاز به اعتبار ۳۶ میلیارد تومانی داریم.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود روزهای آینده آب شبکه در قم به شوری رود، گفت: با افزایش دما در استان قم روند مصرف آب هم رو به افزایش رفته که بیشترین برداشت از سرشاخه‌های دز بوده است که امسال ۱۲ درصد با افزایش مصرف آب روبرو بودیم.

احتمال شور شدن آب قم

صادق‌پور با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ با کمبود منابع آبی روبرو هستیم، گفت: تا هر اندازه توان تصفیه خانه بیشتر شود و با افزایش نرخ جمعیت قم میزان مصرف آب شرب هم افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: برای خط انتقال آب قدیم ۱۵ خرداد به قم که دارای مشکلات بسیاری است ۲۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است هم‌چنین در زمینه احداث تصفیه خانه فاضلاب پردیسان و خط انتقال آب اعتباری به ارزش ۳۸۰ میلیارد تومان نیاز است و ۲۶ پروژه آب‌رسانی هم با سالی ۱۰۳ میلیارد تومان به منظور خدمت‌رسانی به مشترکین و مجاورین کریمه اهل بیت (ع) به انجام رسیده است.

گفتنی است، در این جلسه چند سرمایه‌گذار با طرح نوع طرح و پروژه خود آن را در جلسه مطرح و این پروژه‌ها برای اجرایی شدن مورد رأی گیری قرار گرفت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار