عامل توسعه خوشه سنگ استان قم با بیان اینکه کارهای ابتدایی و مقدماتی برای تبدیل شهر سنگ امید به شهرک تخصصی سنگ در دست پیگیری و اجرا است، گفت: استان قم در سال گذشته بیش از ۶ میلیون دلار صادرات سنگ داشته است.
کد خبر: ۷۶۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۶ 29 July 2019

به گزارش تابناک قم، صادق معصومی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: خوشه سنگ از سال 95 فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به مطالعاتی که در این زمینه صورت گرفته بودکمک به کیفیت بهره‌وری و توسعه بازار جزو اولویت‌ها قرار گرفت.

عامل توسعه خوشه سنگ استان قم با اشاره به برگزاری جلسات و دوره‌های آموزشی که در راستای توسعه بازار، مدیریت و حقوق تجارت انجام می‌شود، گفت: برگزاری جلسات متعدد برای تشکیل کنسرسیوم‌ها انجام‌شده است.

وی ابراز کرد: در طول سه سال گذشته فعالان کنسرسیوم‌ها در نمایشگاه‌های متعدد بین‌المللی حضور داشتند، همچنین حضور در نمایشگاه روسیه ازجمله فعالیت‌هایی بود که در راستای توسعه بازار انجام گرفت که نتیجه آن تداوم صادرات و افزایش چند برابری صادرات بود.

معصومی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه خوشه سنگ گفت: خرید مشترک سنگ خام در قالب 22 واحد، شناساندن صنعت سنگ به مسئولان استان و برگزاری همایش صنعت سنگ ازجمله برنامه‌هایی بود که در استان انجام شد.

عامل توسعه خوشه سنگ استان قم ادامه داد: تهیه یک تاریخچه از صنعت سنگ و کسانی که زمینه‌ساز توسعه و رشد این صنعت شدند از دیگر برنامه‌های انجام‌گرفته در زمینه صنعت سنگ بودند.

وی با ارائه پیشنهاداتی در زمینه صنعت سنگ گفت: تشکیل تعاونی خرید در زمینه تأمین مواد اولیه ازجمله کارهای مهی است که می‌تواند نقش خوبی در توسعه صنعت سنگ داشته باشد.

معصومی با بیان اینکه کارهای ابتدایی و مقدماتی برای تبدیل شهر سنگ امید به شهرک تخصصی سنگ در دست پیگیری و اجرا است، اظهار داشت: استان قم در سال گذشته بیش از 6 میلیون دلار صادرات سنگ داشته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار