سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم گفت: با توجه به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری و همچنین در پیش بودن هفته دولت روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان دارای فعالیت زیادی هستند، از این رو از مدیران این توقع وجود دارد که روابط عمومی ها را با حمایت های همه جانبه خود پشتیبانی کنند.
کد خبر: ۷۶۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷ 07 July 2019

به گزارش تابناک قم، رضا صالحی در همایش آموزشی روابط عمومی نوین در سالن اجتماعات پردیس فارابی دانشگاه تهران اظهار داشت: آسیب شناسی روابط عمومی‌ها در دستور کار استانداری قرار دارد و بر حسب تاکید استاندار قم مبنی بر تشکیل شورای اطلاع رسانی با هدف آسیب شناسی وضعیت روابط عمومی دستگاه‌ها در نحوه اطلاع رسانی و تولید محتوا بر اساس نیازهای جامعه، جلسه‌های کارشناسی ذیل این شورا در چند نوبت تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه طی بررسی‌های صورت گرفته آسیب‌های مختلف روابط عمومی‌ها احصا شد، افزود: نبودن تشکیلات مناسب سازمانی برای روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی، تولید محتوا و روش‌های سنتی و عدم پاسخگویی به نیازهای جامعه از عمده ترین این آسیب‌هاست.

سرپرست روابط عمومی استانداری قم همچنین موضع انفعالی روابط عمومی در قبال رسانه‌ها و عدم شفافیت و عدم پاسخگویی به موقع را نیز از دیگر آسیب‌های بدست آمده دانست و افزود: بر همین اساس با همکاری دانشکده مدیریت پردیس فارابی دانشگاه تهران یک سری دوره‌های آموزشی متناسب با این نیازها تدوین شد.

صالحی یادآور شد: هم اکنون دوره‌های آموزشی در حال برنامه ریزی است که به صورت هدفمند در سه ماهه تابستان اجرا خواهیم کرد.

روابط عمومی‌ها باید به دانشگاه رویکرد ویژه ای داشته باشند

رئیس دانشکده مدیریت پردیس فارابی دانشگاه تهران نیز در این همایش اظهار کرد: روابط عمومی‌ها باید به دانشگاه توجه خاصی داشته باشند.

حسن زارعی متین با اشاره به وظایف روابط عمومی‌ها گفت: روابط عمومی‌ها چشم و چراغ دستگاه‌ها و مدیران و سازمان‌ها هستند، از این رو باید خوب ببینند تا برای مدیران دستگاه‌ها مشاوران امین باشند.

وی با تاکید بر اینکه جذب اعتماد مخاطبان باید مهمترین هدف روابط عمومی‌ها باشد، خاطرنشان کرد: اعتماد مهمترین مؤلفه سرمایه اجتماعی است، و پایین بودن سرمایه اجتماعی نیز به ضعف عملکرد روابط عمومی‌ها باز می‌گردد.

زارعی متین تقویت سرمایه اجتماعی بین سازمان‌ها را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر یک سازمان می‌خواهد بین مخاطبان خود خوشنام باشد روابط عمومی در این زمینه مهمترین نقش را دارد.

نخستین همایش آموزشی روابط عمومی نوین با موضوع اهمیت و نقش روابط عمومی اثر بخش در عملکرد سازمان‌ها به همت اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم و با حضور مدیران کل روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه و همچنین علی اکبر فرهنگی چهره ماندگار و پدر مدیریت رسانه‌ای کشور برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار