برنامه ریزی ها برای حذف قبوض کاغذی برق در استان قم آغاز شده و لازم است تا مشترکان، شماره تلفن همراه خود را برای صدور قبوض پیامکی ثبت کنند. از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه حداکثر 700 کیلووات ساعت برای هر ماه و در سایر ایام سال، حداکثر 200 کیلووات ساعت است.
کد خبر: ۷۵۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴ 30 June 2019

به گزارش تابناک قم، مشترکان برق در استان قم برای این منظور می توانند از دو راه ثبت اطلاعات به صورت پیامکی و یا ثبت اطلاعات از طریق وب سایت شرکت توزیع برق استان قم اقدام کنند.

در این باره و برای ثبت اطلاعات به صورت پیامکی لازم است تا به ترتیب شماره تلفن همراه به همراه صفر ابتدای آن، شماره تلفن ثابت به همراه کد 025، کدپستی ده رقمی و همچنین شناسه قبض 13 رقمی برق – که به صورت ثابت در همه قبوض هر مشترک تکرار می شود - به گونه ای به سرشماره 1000100121 ارسال شود که بین هر یک از این چهار مورد، علامت ستاره قرار گیرد.

همچنین مشترکان برق استان قم برای ثبت اطلاعات به صورت اینترنتی نیز می توانند با مراجعه به پایگاه www.qepd.co.ir لینک «حذف قبض کاغذی» را از ستون سمت راست صفحه اصلی انتخاب و سپس با ورود به صفحه بعدی، چهار شماره فوق را وارد و دکمه ارسال را کلیک کنند که در این حالت، عبارت «اطلاعات شما با موفقیت ثبت گردید» بر صفحه ظاهر و مشترک از نهایی شدن مراحل ثبت مطمئن می شود.

در عین حال این امکان هم برای مشترکان وجود دارد که در صورت تغییر شماره تلفن همراه یا هر یک از اطلاعات دیگر، با مراجعه مجدد به این صفحه و انتخاب گزینه «حذف اطلاعات تماس»، مجددا اطلاعات خود را تصحیح و ارسال دارند.

در عین حال موج شدت گرما و تداوم آن در این روزها و در استان قم، یادآور ضرورت برنامه ریزی دقیق مسؤولان و همچنین همراهی هم استانی های ارجمند برای جلوگیری از قطعی های مکرّر برق در استان است.

از این رو باید توجه داشت که الگوی مصرف در استان قم به عنوان یک استان گرمسیر، از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه حداکثر 700 کیلووات ساعت برای هر ماه و در سایر ایام سال، حداکثر 200 کیلووات ساعت است.

همچنین آخرین قبوض برق صادر شده برای مشترکان قمی نشان می دهد که نرخ برق برای مصرف 0 تا 1000 کیلووات ساعت (بازه مصرفی یک) 437 ریال، برای مصرف 1000 تا 1500 کیلووات ساعت (بازه مصرفی دو) 1137 ریال و برای مصرف 1500 تا 2000 کیلووات ساعت (بازه مصرفی سه)، 2009 ریال محاسبه می شود که این آمار بیانگر آن است که بیشترین تصاعد نرخ در قبوض برق مشترکان برای فواصل همین سه بازه مصرفی است و تصاعد در بازه های بعدی کمتر است. (نزدیک به سه برابر برای بازه مصرفی یک به دو و حدود دو برابر برای بازه مصرفی دو به سه)

بنابراین شایسته است تا هم استانی های عزیز به این تصاعدهای نرخ برق توجه داشته باشند و بدانند که با 10 درصد کاهش مصرف برق، امکان کاهش تا 20 درصدی مبلغ صورتحساب دوره ای آنان وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
کامبیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
عجب پس اداره برق با کولر گازی هایی که روشن کرده داره 700 کیلوبایت مصرف می کنه
علی طالبی
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
خوب
رهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۰
سلام من قبض برق رو گم کردم چجوری باید شماره پرونده رو پیدا کنم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار