استاندار قم مطرح کرد؛
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم: درخواست جابه جایی ساعت کار ادارات در استان قم را برای مدیریت مصرف برق داریم و برای جلوگیری از خاموشی باید در مصرف برق مدیریت صورت بگیرد. استاندار قم: به زودی بخشنامه مرتبط با این بحث به ادارات قم ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۷۵۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰ 13 June 2019

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست استاندار قم در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم طی سخنانی با بیان اینکه احداث نیروگاه‌های خورشیدی و حرکت به سمت انرژی‌های پاک جزو سیاست‌های دولت است، گفت: در راستای دنباله روی از این سیاست در استان قم، مکان یابی این نیروگاه‌ها و جذب سرمایه‌گذار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به چشم انداز تولید برق استان، افزود: تحقق هدف گذاری از اهمیت ویژه برخوردار است و بایستی ظرفیت تولید بر اساس زمانبندی مشخص تدوین شود.

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه تغییر ساعت کاری ادارات برای صرفه جویی انرژی در روزهای گرم سال در دستور کار است گفت: به زودی بخشنامه مرتبط با این بحث به ادارات استان ابلاغ خواهد شد.

وی گفت: در کنار ابلاغ تغییر ساعت کاری ادارات دولتی، باید آموزش مردم برای مدیریت مصرف برق در فصل گرما نیز در دستور کار قرار بگیرد.

مدیران باید خلاقانه به پیشواز سرمایه‌گذاران بروند

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری در استان قم گفت: این همایش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال می تواند نقشی تاثیرگذار ایفا کند.

وی جذب سرمایه گذاری در شرایط حاضر کشور را ضروری دانست و بیان کرد: مدیران باید خلاقانه به پیشواز سرمایه گذاران بروند و در جذب آنها طبع بلندنظرانه داشته باشند.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن مطلوب ارزیابی نمودن فعالیت های اداره کل صمت در استان قم گفت: بایستی از ظرفیت اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و تشکل‌های صنفی و بازرگانی و نیز تشکل‌های فعال سایر استانها در راستای توسعه اقتصادی استان قم استفاده شود.

درخواست تغییر ساعت کار ادارات قم در فصل تابستان

مهدی آهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم نیز در این جلسه با اشاره به لزوم تولید برق خورشیدی در ادارات استان قم اظهار کرد: براساس مصوبه دولت باید ادارات 20 درصد از مصرف برق خود را با احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی کوچک تامین کنند، اما تنها چند اداره معدود در استان در این خصوص اقدام کردند.

وی ادامه داد: مطالعاتی در خصوص ظرفیت تولید برق خورشیدی در ادارات استان قم صورت گرفته و مشخص است که به چه میزان امکان تولید برق خورشیدی در هر کدام از ادارات وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم افزود: اگر ادارات استان نسبت به تولید برق خورشیدی برای تامین نیاز خود همت نکنند، براساس مصوبه دولت باید تعرفه برق آن‌ها با بالاترین نرخ اعمال شود، اما هنوز این کار صورت نگرفته است.

آهنین پنجه با اشاره به وضعیت تولید برق خورشیدی در منازل قم اظهار کرد: مشترکان خانگی برای احداث نیروگاه برق خورشیدی تمایل دارند و طی دو هفته آینده 75 کیلووات نیروگاه برق خورشیدی در منازل استان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: درخواست جابه جایی ساعت کار ادارات در استان قم را برای مدیریت مصرف برق ارائه شده است، با توجه به افزایش دما در استان، پیش بینی افزایش مصرف برق را داریم که برای جلوگیری از خاموشی باید در مصرف برق مدیریت صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم خاطرنشان کرد: 26 نقطه در استان برای احداث نیروگاه خورشیدی تصویب شده بود، اما به دلیل افزایش قیمت ارز، سرمایه گذاران تمایل و توانی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در این نقاط ندارند و باید پیگیر سرمایه گذاران جدید در این خصوص باشیم.

وی همچنین معیار ارزیابی دستگاه‌های اقتصادی استان قم را عملیاتی شدن برنامه‌ها دانست و گفت: باید در کنار وظایف ذاتی دستگاه‌های دولتی، برنامه‌های آنها در رابطه با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با مشخص شدن دستگاه‌های همکار، تدوین شود.

سرمست نظارت بر فعالیت‌های دستگاه‌های دولتی توسط معاونین و مدیران استانداری را ضروری دانست و با تأکید بر دریافت گزارش فصلی از دستگاه‌های عضو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: به صورت سرزده از تعدادی از پروژه‌های مصوب در این ستاد نیز بازدید خواهیم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار