۲۲ خردادماه؛
دبیر یادواره شهیدان هادی گفت: این مراسم در قالب پویش مردمی ۲۲ خردادماه امسال در مصلی قدس قم با حضور خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۵۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ 10 June 2019

 به گزارش تابناک قم، مجتبی سیاری ظهر دوشنبه در نشست خبری که با عنوان «دوستان آسمانی من» در دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته نخستین یادواره شهید ابراهیم هادی در قم برگزار شد که مورد استقبال مردم شهید پرور این استان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری نخستین یادواره این شهید گرانقدر، پویش مردمی برای تداوم برگزاری یادواره این شهید در قم ایجاد شد، گفت: بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده در این راستا برنامه ریزی‌هایی صورت گرفت تا یادواره شهیدان هادی، شفیعی و عشریه به صورت منسجم برگزار شود.

دبیر یادواره شهیدان هادی ضمن معرفی شهید محمدرضا شفیعی تصریح کرد: این شهید بزرگوار که هادی اسارت نیز لقب گرفته در سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۴ مجروح و توسط دشمن اسیر شد و بر اثر جراحات و شکنجه توسط حزب بعث پس از هشت روز به شهادت رسید.

وی افزود: شهادت محمد رضا شفیعی توسط صلیب سرخ به ثبت رسید و در یکی از آرامستان های عراق دفن شد که پس از گذشت ۱۶ سال پیکر این شهید به صورت سالم و تازه از زیر خروارها خاک پیدا شد که تعجب و نگرانی حزب بعث را فراهم کرد و برای از بین بردن پیکر مطهر این شهید دفاع مقدس تلاش بسیاری کردند ولی نتوانستند به موفقیت دست یابند و در نهایت پیکر این شهید در سال ۱۳۸۱ به ایران بازگشت و در گلزار شهدای قم به خاک سپرده شد.

سیاری اضافه کرد: نقشی که شهید شفیعی داشت ابراهیم هادی در جنگ تحمیلی و شهید عشریه درسوریه ایفا کرد و به هادی مدافع حرم تبدیل شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به زمان و مکان یادواره شهیدان هادی اشاره و یادآور شد: ۲۲ خردادماه ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقه در محل مصلی قدس قم با حضور خانواده شهدای انقلاب اسلامی و مدافع حرم با روایت گری حسین کاجی و جواد تاجیک و مداحی حسن مالکی نژاد برگزار می‌شود.

دبیر یادواره شهیدان هادی خاطرنشان کرد: در حاشیه این یادواره برنامه‌های متنوع فرهنگی و جذاب نیز برای کودکان در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار