بهمن صحرایی در گفتگو با تابناک:
رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه از توسعه صحن سیدالشهدا با متراژ ۱۴۰ هزار متر مربع توسط این ستاد در سال ۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 19 May 2019

بهمن صحرایی در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : ستاد عتبات و عالیات در واقع کارش اعتقادی است، در گذشته هیچگونه ستادی نبود و خیرین دوست داشتند کمک کنند و نیت قلبی آنان این بود که کمک کنند، عتبه عراق نیز آن علم و تکنولوژی لازم را نداشت و آنها از جمهوری اسلامی کمک خواستند که در نهایت با درایت و مدیریت مقام معظم رهبری این ستاد شکل پیدا کرد.

 وی افزود : بعد از سقوط صدام، علم و تکنولوژی هنر و معماری اسلامی ایرانی به عنوان یک مجموعه بی بدیل در عراق به ستاد باز سازی تبدیل شد و در پروژه های متعدد توانستیم در آنجا حضور پیدا کنیم.

 صحرایی خاطر نشان کرد : ستاد استان کرمانشاه از استان های برتر و پیشرو بود که در همان سال های اولیه شکل پیدا کرد و کار باز سازی و توسعه در کربلا ، نجف ، سامرا و کاظمین توسط استان کرمانشاه صورت گرفت، نیروهای متخصص و کاری در بخش های مختلف بخصوص خدمات فنی در استان ما حاضر شدند به صورت کاملا داوطلبانه در راه خدا آنجا کار کنند و آثار بسیار خوبی نیز بجا بگذارند.

 ایشان در ادامه گفت : دو نمونه از کار های بزرگ که انجام داده ایم صحن حضرت زهرا (س) و امیر المؤمنين (ع) است که به مظلوم ترین و کوچیک ترین صحن معروف هستند که ۲۲۰ هزار مترمربع به این صحن اضافه کرده ایم و نمونه دیگر، بدلیل فاجعه ای که در سامرا پیش آمد و تخریب کاملی که انجام شد، با تلاش ما یکی از بهترین صحن ها در آن ساخته شد.

 رئیس ستاد عتبات عالیات در ادامه افزود : برای این امر هیچگونه هزینه ای از عراق و ایران که مربوط به بودجه دولت است استفاده نشده و این هزینه ها از سوی خیرین اهدا شده و هزینه های اهدایی هرکدام از خیرین در آن محلی که نیت کرده اند صرف شده است.

 وی افزود : ستاد عتبات و عالیات ستادی کاملا مردمی و مرد نهاد است که هیچکس جایگاه خاصی در آن ندارد و همه در کنار هم کارها را انجام میدهند و بیشتر آنها از بازشستگان دستگاه های مختلف هستند.

 ایشان با اشاره به برنامه‌های پیش روی این ستاد در سال 98 گفت : با توجه به طرح ملی و طرح ستاد مرکزی که با همکاری عتبه عراق صورت می‌گیرد ، برنامه ما توسعه صحن آقا امام حسین است که زمین آن توسط عراق خریداری و این پروژه به طور کامل به ما واگذار شده و متراژ آن ۱۴۰ هزار مترمربع است که این سازه هم اکنون در حال ساخت است.

 صحرایی در پایان گفت : هر متر مربع از این صحن که بنام حضرت زینب (س) نامگذاری شده چهار میلیون تومان هزینه دارد و استان کرمانشاه در فاز اول پانصد متر آن را پذیرفته است که متراژ مناسبی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار