رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم گفت: برنامه‌های فرهنگی با راهبرد مسجد محوری دنبال می‌شود، چراکه اگر مشکلات مردم در قالب مسجد دنبال شده وضعیت بهبود مشکلات درروند بهتری دنبال می‌شود و مساجد هسته آشنایی بهتری با محلات شهری و ساکنان آن‌ها دارد.
کد خبر: ۷۳۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 29 April 2019

حسن مالکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک قم، با اشاره به کاهش اختیارات شوراها اظهار داشت: نگاه مثبتی متأسفانه در نهادهای قانون‌گذار نسبت به تحقق هدف عالی مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد.

وی در بیان اهمیت نهاد شوراها افزود: ازآنجایی‌که اعضای شورا نمایندگان مستقیم مردم هستند، می‌توانند مطالبات شهروندان از دستگاه‌های مختلف استانی را بهتر و دقیق‌تر مطالبه کرده و مانع از تضعیف بیشتر حق شهروندان شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قم ادامه داد: متأسفانه هنوز ظرفیت بزرگ شورا به‌درستی در بین مردم شناخته‌نشده است، شورای دوره پنجم در دو سال گذشته مطالبات شهروندان را دنبال کرده است، شوراها در حقیقت زبان گویا و بلند مردم بوده و این مهم‌ترین دلیل اهمیتشان است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: شفاف‌سازی قراردادها و لوایح یکی از اقدامات مثبتی بوده که در شورای پنجم مقدمات اجرای آن تحقق پیداکرده و سامانه‌ای ویژه‌ای نیز برای آن در حال راه‌اندازی است، همچنین باید تمام قراردادهای شهرداری نیز در سامانه مشخص و قابل‌استفاده برای عموم در معرض دید شهروندان قرار بگیرد.

مالکی نژاد با اشاره به برخی از نا عدالتی‌های صورت گرفته در توزیع سرانه‌های شهری تأکید کرد: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت شورای شهر قم در آغاز پروژه‌های جدید در شهر قم است، شورای شهر قم تلاش می‌کند توازن شهری را حفظ کرده و سرانه را به‌صورت عادلانه تقسیم کند، در منطقه آذر ظلم‌های بسیاری در عدم توزیع سرانه‌ها شده است.

وی تأکید کرد: در سال‌های گذشته نگاه عادلانه‌ای درزمینهٔ توزیع سرانه‌ها وجود نداشته است، برای بهبود وضعیت آشفته مناطق آذر، سمیه و نوبهار و تعریض خیابان‌های آن‌ها امسال پیش‌بینی‌های خوبی در بودجه در نظر گرفته‌شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: تمام اقدامات باید به‌صورت اولویت‌بندی انجام شود، از آنجایی تمام اختیارات مدیریت شهری در اختیار شهرداری نبوده و دستگاه‌های خدمات رسان دیگر نیز در این امر دخیل بوده هنوز مبحث مدیریت یکپارچه شهری به‌درستی در شهر قم ایجاد نشده است.

مالکی نژاد اضافه کرد: در کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم، برنامه‌های فرهنگی با راهبرد مسجد محوری دنبال می‌کند، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، سازمان تبلیغات و کانون فرهنگی هنری مساجد نیز در این زمینه بازوی قدرتمند شورای شهر هستند.

عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: اگر مشکلات مردم در قالب مسجد دنبال شده وضعیت بهبود مشکلات درروند بهتری دنبال می‌شود، چراکه مساجد هسته آشنایی بهتری با محلات شهری و ساکنان آن‌ها دارند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات فرهنگی شهر قم گفت: مسئله بی‌حجابی با دست‌به‌دست هم دادن عوامل بیرونی و دست‌های پشت پرده صورت گرفته است، عده‌ای با برنامه مشخصی درصدد تغییر چهره معنوی شهر قم هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: درزمینه بیانیه گام دوم انقلاب راهکارهای عملیاتی شهرداری برای تحقق این بیانیه در حال بررسی بوده و درباره نگرانی رهبر انقلاب پیرامون وضعیت فرهنگی قم حساسیت‌های فراوانی وجود دارد.

وی موازی کاری را از مهم‌ترین عوامل عدم موفقیت اقدامات فرهنگی در قم دانست و ادامه داد: لازم بوده دستگاه‌های مختلف دست از موازی کاری در فعالیت‌های فرهنگی برداشته و وظایف هر بخشی به‌صورت مشخص تعیین شود تا اقدامات عملی در این زمینه به‌صورت دقیق انجام شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار