مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه گفت: ۶۸ شرکت دانش‌بنیان در قم فعال بوده که امسال ۲۴ میلیارد تومان در تصویب اولیه برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است، درصورتی‌که طرح‌های توجیهی این شرکت‌ها قابل‌توجه‌تر باشد امکان افزایش اعتبارات نیز ممکن است.
کد خبر: ۷۳۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷ 23 April 2019

به گزارش تابناک قم، علی‌رضا باباخان در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان خاتم برگزار شد، اظهار داشت: بعد از تغییرات گسترده در سطح کلان، برنامه‌های متنوعی در زمینه فعالیت‌ها و بازار شرکت‌های دانش‌بنیان پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: تاکنون 1200 شرکت از خدمات متنوع صندوق پژوهش و فناوری کریمه قم در مباحثی چون تسهیلات، ضمانت، مشاوره و غیره استفاده کرده‌اند، ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان رویکرد جدیدی بوده که توسط این صندوق دنبال می‌شود، طبق این سیاست عملاً تصدی‌گری این صندوق از شرکت‌ها از بین رفته و کارگزاری عملاً به شرکت‌های دانش‌بنیان واگذار می‌شود.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه گفت: نیاز شرکت‌های دانش بینان به تسهیلات بعد از ارائه نیازهای خود توسط صندوق پژوه و فناوری پرداخت می‌شود.

باباخان عنوان کرد: متأسفانه در رویکرد قبلی صندوق نوآوری و شکوفایی فرایند ارزیابی و اخذ تسهیلات بسیار طولانی بوده اما در رویکرد جدید صفرتا صد ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش بینان توسط صندوق پرورش و فناوری انجام می‌شود که به کوتاهی مسیر دریافت تسهیلات منجر می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت‌های دانش نبیان در ارائه و ارزیابی طرح‌ها باید بر مبنای ضوابط در نظر گرفته‌شده حرکت کرده و برای دریافت تسهیلات، طرح توجیهی مناسبی را برای متقاعد کردن صندوق ارائه دهند. مشکل ضمانت یکی از مشکلات سابق شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های قبل بود.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه ابراز کرد: به هراندازه که طرح شرکت‌های دانش‌بنیان بهتر و قوی‌تر باشد ضمانت صندوق پژوهش و فناوری در امر تسهیلات نیز بیشتر شده و تسهیلات مناسب‌تری برای آن‌ها شامل می‌شود.

باباخان گفت: در قم 68 شرکت دانش‌بنیان فعال بوده که امسال 24 میلیارد تومان در تصویب اولیه برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است، درصورتی‌که طرح‌های توجیهی این شرکت‌ها قابل‌توجه‌تر باشد امکان افزایش اعتبارات نیز ممکن است.

وی تأکید کرد: در حوزه لیزینگ شرکت‌های موفقی در قم موفق به دریافت تسهیلات و تولیدشده‌اند، لیزینگ یکی از بهترین شیوه‌های دریافت تسهیلات است. ارزش‌گذاری دانش فنی و فناوری، تعیین سطح بلوغ فناوری، تهیه سطح کسب‌وکار و تهیه مدل کسب‌وکار ازجمله مهم‌ترین ارزیابی‌های تخصصی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار