در آستانه نیمه شعبان؛
پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع مهدویت و چالش ها به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۷۳۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 19 April 2019

به گزارش تابناک قم، پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع مهدویت و چالش‌ها و با تقدیر از ۱۷ مهدی یاور برتر در زمینه‌های پژوهشی و فعال در تعمیق فرهنگ مهدوی آغاز شد.

اختتامیه این همایش عصر پنجشنبه با قرائت گزارش ها و جمع بندی فعالیت های کمیسیون های چهارگانه در قم پایان یافت، صاحبان آثار و مقالات برتر در کمیسیون‌های تخصصی مهدویت و چالش‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اعتقادی به ارائه آثار پژوهشی خود پرداختند.

به گفته حجت الاسلام جعفری دبیر این همایش ۲۲۰ مقاله با موضوع مهدویت و چالش‌ها از شخصیت‌های علمی و حوزوی کشور‌های جهان به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این میان ۶۵ مقاله در کمیسیون‌های مربوطه ارائه و بررسی می‌شود.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در آئین پایانی این همایش با بیان اینکه مقوله حاکمیت و الگوی قدرت از مهمترین دغدغه‌های بشریت در عصر حاضر است افزود: در حالیکه مدعیان تفکر لیبرال دموکراسی غربی این تفکر را اندیشه پایان تاریخ می‌داند، اما حمایت پیروان و سیاستمداران حامی این تفکر از ظلم و جنایت‌های حاکم بر دیگر کشور‌ها و ملت‌های مظلوم نشان از شکست و انحطاط آن دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی ادامه داد در این تفکر غربی که دستگاه‌های رسانه‌ای به ترویج آن می‌پردازند، صفات حاکمان جایگاهی ندارد و مهم چگونه حکومت کردن است و به همین دلیل در برخی از این کشور‌ها شاهد حکمرانی انسان‌های غیر متعادل و گاهی ناشایست هستیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز فرهنگ شیعی و تفکر مهدوی در ارائه الگوی حکومت اسلامی گفت: در این تفکر انسان‌های صالح همراه با شایستگی، عدالت و صلابت بشریت را به سمت سعادت سوق می‌دهند.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد مراکز فرهنگی و پژوهشی اسلامی باید در خصوص شناسایی و ویژگی‌های انسان‌های صالح و تربیت آن‌ها تحقیق و مطالعه علمی انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب هم در این همایش با اشاره به تلاش دشمنان و منکران حق برای تخریب چهره واقعی اسلام، آماده سازی فکری و نظری جامعه و بکارگیری روش‌های نوین برای پاسخ دادن به شبهات در حوزه مهدویت را از وظایف اندیشمندان، دانش پژوهان و مهدی یاوران دانست.

رونمایی از کتاب ترویج تفکر موعود گرایی در افق جهانی، مجموعه مقالات برگزیده و منتخب چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت در قالب فصلنامه و پوستر از دیگر بخش‌های این همایش بود.

گفتنی است سال گذشته چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی برگزار شد و قرار است شانزدهمین همایش دکترین مهدویت با موضوع حرکت انبیا و امامان از آغاز تا انجام برگزار شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار