دبیر پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از ارسال 220 مقاله علمی و پژوهشی به دبیرخانه پانزدهمین همایش مهدویت خبر داد.
کد خبر: ۷۳۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 18 April 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصابر جعفری صبح امروز در افتتاحیه پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که در سالن ‌همایش‌های مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت اظهار کرد: به همت همایش دکترین مهدویت سالانه نام امام زمان(عج) در مراکز علمی و تخصصی مورد دغدغه و پیگیری پژوهشگران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ارسال 220 مقاله به دبیرخانه پانزدهمین همایش دکترین مهدویت خاطرنشان کرد: 65 مقاله در کمیسیون‌های تخصصی همایش ارائه‌ خواهد شد.

دبیر پانزدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با بیان اینکه چالش‌های اعتقادی فرهنگی و چالش‌های اجتماعی و سیاسی دو محور همایش پانزدهم بوده است افزود: در این دو محور با زیرگروه‌های تخصصی مقالات ارزشمندی به دبیرخانه رسیده است.

وی اذعان کرد: از بررسی این مقالات ریشه آسیب‌ها را می‌توانیم در دو محور جمع‌بندی کنیم؛ اول اینکه اگر انتظار فقط به معنای لغوی بررسی شود قاعدتا آسیب‌هایی چون انحرافات به دنبال خواهد داشت اما اگر انتظار مطابق روایات تلاشی خستگی‌ناپذیر باشد و شرایطی داشته باشد که دشمن از آن بهراسد آسیب از آن بر نمی‌آید.

جعفری از رونمایی تعدادی کتاب و مجله تخصصی در این همایش خبر داد و گفت: کتاب ترویج تفکر موعودگرایی در افق جهانی، توهم ارشاد، شماره 49 مجله مشرق موعود و... در این همایش رونمایی خواهد شد.

وی اذعان کرد: همایش سال 99 با موضوع طرح کلی حرکت انبیا و امام از آغاز تا انجام برگزار خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار