استاندار قم با اشاره به رویکرد استان در استفاده از ظرفیت جوانان مستعد و صاحب ایده گفت: با اعتمادی به جوانان در دوره جدید مدیریت شکل‌گرفته، سن مدیریتی در قم کاهش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۷۳۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶ 18 April 2019

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نشست صمیمی با جوانان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 22.5 درصد جمعیت قم را جوانان تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به رویکرد استانداری قم در استفاده از ظرفیت جوانان مستعد و صاحب ایده افزود: با اعتمادی به جوانان در دوره جدید مدیریت استان شکل‌گرفته، سن مدیریتی در قم کاهش پیدا خواهد کرد.

استاندار قم گفت: از ویژگی‌های مهم جوانان این است که بیش از این‌که به فکر خود باشند در مسیر اصلاح جامعه حرکت می‌کنند، بالا بودن قدرت ریسک از ویژگی‌های مثبت جوانان است، با پایبندی به قانون در حد امکان از ظرفیت جوانان در پست‌های مدیریتی استفاده خواهد شد.

سرمست ادامه داد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی جوانان مهم‌ترین محور و ظرفیت محسوب می‌شوند، برای استفاده از ظرفیت جوانان قم باید لیست کاملی از جوانان صاحب ایده، نظریه‌پرداز و نخبه تهیه و تدوین شود.

وی ابراز کرد: شورای مشورتی جوانان با حضور جوانان مستعد استان، کارآفرینان و نخبگان علمی و اقتصادی به‌زودی تشکیل‌شده و در آن پیشنهادات عملیاتی مطرح‌شده برای بهبود وضع استان در حوزه‌های مختلف مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

استاندار قم اضافه کرد: بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه آینده کشور است، انتظاری که از جوانان می‌رود این است که درک و فهم درستی از محورهای هفت‌گانه مطرح‌شده در آن داشته باشند. جذب سرمایه‌های اقتصادی و رونق تولید در استان درگرو جذب سرمایه‌های فکری و انسان‌های خوش‌ذوق در عرصه‌های مختلف مدیریتی است.

سرمست مهاجرت و فرار مغزها را از آسیب‌های مراکز علمی و کشور دانست و ادامه داد: باید برای حفظ این سرمایه‌های عظیم انسانی و فکری تدبیر درستی اندیشیده شود. یکی از عوامل مهم و اصلی افزایش آمار طلاق، نبود بستری سالم و مطمئن برای ارتباط و آشنایی قبل از ازدواج بوده که دانشگاه قم کانال تسهیل‌گری ازدواج را به این منظور راه‌اندازی کرده است.

وی تأکید کرد: کانال تسهیل گری ازدواج در حال حاضر صرفاً در سطح دانشگاه قم اجراشده که در مبنای آن بستر ارتباط بین خانواده دو طرف و شناخت و بررسی‌های حقوقی، اخلاقی و روان‌شناختی فراهم‌شده است، درصورتی‌که نتایج این طرح مثبت باشد می‌توان آن را در سطح استان نیز توسعه داد.

استاندار قم با اشاره به اهمیت مسئله استقلال عمل دانشگاه‌ها، گفت: همکاری استانداری با دانشگاه قم به معنای نقض حریم و استقلال عمل دانشگاه نیست، فضای دانشگاه باید همراه بانشاط و پویایی سیاسی، علمی و فضای نقد باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار