طی مراسمی؛
کتاب دایره المعارف شیعه که به کوشش حجت الاسلام غلامرضا اطهری نوشته و از سوی انتشارات جمال به چاپ رسیده است طی مراسمی رونمایی شد.
کد خبر: ۷۳۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 18 April 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب، مدیر انتشارات جمال در آئین رونمایی از کتاب «دایره المعارف شیعه» که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به عرضه کتب با موضوعات کودکان در نمایشگاه‌های بین المللی اظهار کرد: انتشارات‌های بزرگ و بین المللی در کنار نشر کتب مربوط به بزرگسالان توجه ویژه‌ای به نشر کتب گروه سنی کودکان دارند.

وی با تأکید بر اینکه انتشارات بین المللی به ویژه انتشارات غربی - صهیونیستی بر بخش کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای دارند و روی آن سرمایه گذاری می‌کنند، گفت: بنیانگذاران صهیونیست به تعلیم و تربیت بیش از مؤلفه‌های سیاسی اهمیت می‌دهند، به گونه‌ای که از دوران خردسالی روی ذهنیت آنان کار می‌کنند تا این کودکان مسلمان ستیز و عرب ستیز شوند.

مدیر انتشارات جمال همچنین بر توجه به گروه سنی کودک و نوجوان تأکید کرد و گفت: توجه به کودکان و نوجوانان از جمله نکاتی است که در دین مبین اسلام ریشه روایی دارد.

گردآوری دایره المعارف دشوارترین کار در حوزه چاپ و نشر

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با تهاجم فرهنگی، عنوان کرد: هنگامی که تهاجم فرهنگی صورت می‌گیرد، نخستین گروهی که دچار آسیب می‌شوند کودکان و نوجوانان هستند که می‌شود از آنان به عنوان بی‌دفاع‌ترین قشر جامعه در برابر تهاجم فرهنگی یاد کرد.

حجت الاسلام سبحانی نسب در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه دایره المعارف شیعه تا کنون توسط هیچیک از انتشارات‌های ایران به چاپ نرسیده است، گفت: دایره المعارف هایی که با موضوعات گوناگون در کتاب فروشی‌ها وجود دارد، وارداتی و ترجمه شده است که بخشی از این کتب با مصادیق دینی ما فاصله بسیاری دارد. به همین دلیل چاپ کتاب دایره المعارف شیعه که برای گروه سنی نوجوانان گردآوری شده از اهمیت والایی برخوردار است.

استفاده از ۱۰۰ تصویر رنگی در دایره المعارف شیعه

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام غلامرضا اطهری نیز که نویسندگی این کتاب را برعهده داشته است، اظهار کرد: دایره حجم اطلاعات در جهان بسیار است و در این راستا دایره المعارف های گوناگونی توسط اندیشمندان جمع آوری و اطلاعات آن دسته بندی شده است.

وی با اشاره به اینکه در دایره المعارف شیعه به سوالات اعتقادی کودکان و نوجوانان پاسخ داده شده است، بیان کرد: برای جمع آوری اطلاعات این کتاب از منابع اصیل شیعی و از مقالات اندیشمندان شیعی است.

نویسنده کتاب دایره المعارف شیعه ادامه داد: در این کتاب از ۱۰۰ تصویر رنگی استفاده شده استفاده شده تا کودکان و نوجوانان بتوانند به حس خوبی برسند.

حجت الاسلام اطهری اضافه کرد: در استفاده از تصاویر، دنبال تبلیغ مکتب خاصی نبودیم و فقط مکتب شیعه مورد توجه بوده است و همچنین به گونه‌ای در جمع آوری اطلاعات و تصاویر این کتاب اهتمام داشتیم.

دایره المعارف یکی از سخت‌ترین کارها در زمینه چاپ و نشر است

مدیر واحد کودک مرکز تخصصی مهدویت نیز در بخش پایانی این مراسم با اشاره به سابقه ۲۵ ساله‌اش در زمینه تولید محتوا برای کودکان، تصریح کرد: در این مدت زمان بیش از ۸۰ جلد کتاب منتشر شده است.

حجت الاسلام محمد یوسفیان با تأکید بر اینکه کار کودک کردن به ظاهر کاری ساده است، عنوان کرد: قرار بود کتاب دایره المعارف مهدوی نیز گردآوری و به چاپ برسد اما با توجه به دشواری کار کودک هنوز نتوانسته‌ایم در این زمینه گام برداریم.

وی اضافه کرد: دایره المعارف یکی از سخت‌ترین کارها در زمینه چاپ و نشر است که حتی با وجود فروش بالای این کتب کمتر انتشاراتی به دلیل دشوار بودن کار در این زمینه به آن ورود می‌کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار