در پی بارش‌های اخیر؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بارندگی‌های اخیر موجب شده است تا تالاب‌های استان قم جان تازه‌ای بگیرند.
کد خبر: ۷۳۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۹ 07 April 2019

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی مشکینی با اشاره به بارندگی‌های چند روز گذشته در کشورمان در سخنانی اظهار داشت: در پی بارش شدید برف و باران و ایجاد سیلاب در برخی استان‌ها، متأسفانه عده زیادی از هموطنان عزیزمان دچار خسارات جانی و مالی شدیدی شدند که همه ما با آنها ابراز همدردی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از وقوع حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله باید زیرساخت‌ها و تمهیدات لازم برای کاهش اثرات و خسارات را فراهم بیاوریم، خاطرنشان کرد: بخشی از سیلاب ایجاد شده در کشورمان، به دلیل تخریب طبیعت و محیط زیست، عدم رعایت مسائل آبخیزداری، تجاوز به حریم رودخانه‌ها و از میان بردن پوشش گیاهی در مناطق مختلف است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر در کشورمان، اثرات مثبت بسیاری هم به دنبال داشته است، گفت: کشورمان در چند سال گذشته با خشکسالی‌های شدیدی مواجه بوده است که در کنار برداشت بی رویه منابع آبی، وضعیت تالاب‌ها و دشت‌ها را به ویژه در استان قم با بحران مواجه کرده بود.

وی با اشاره به تأثیر بارندگی‌ها در بهبود پوشش گیاهی مناطق، تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر موجب شده است تا تالاب‌های استان قم جان تازه ای گرفته و تالاب غدیر اسب که در کنار مهمترین کانون القا گرد و غبار در جنوب شرقی استان قرار گرفته است، پس از گذشت حدود دو دهه از خشک شدن، بار دیگر آبگیری کرده است.

موسوی در پایان بر ضرورت تخصیص حقابه های زیست محیطی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان قم از سدهای بالادستی تأکید کرد و گفت: امیدواریم با مشارکت همه مردم و مسئولان در جهت صرفه جویی در مصرف آب و انرژی در فصول گرم پیش رو، گام‌های مثبت و مؤثری برای حفظ و حراست از محیط زیست میهن عزیزمان برداریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار