معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از مشارکت ۴۰ شهر از ۵ استان کشور در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و برپایی ۱۴۰ موکب مردمی در این ایام خبر داد.
کد خبر: ۷۳۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۶ 07 April 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان قم که در سالن اجتماعات مسجد مقدس جمکران برگزار شد، گفت: جشن‌های نیمه شعبان از سه‌شنبه ۲۰ فروردین ماه با آئین خطبه خوانی از سوی خادمین مسجد جمکران در صحن جامع حضرت مهدی (عج) آغاز و مراسم اختتامیه با مراسم آئین شکرگزاری به پایان می‌رسد که امسال قرار است ۵ استان در اجرای مناسب این جشن‌های معنوی همکاری داشته باشند.

مشارکت ۵ استان در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان

وی افزود: مراسم ویژه‌ایی مانند آئین خطبه خوانی، برنامه غباررویی ویژه بانوان، اجتماع عظیم جوانان مهدوی و هم‌چنین همایش پیرغلامان مهدوی و آئین تجلیل از افراد تأثیرگذار در دعای ندبه، همایش تجلیل از مقام حضرت نرجس (س) و تجلیل از بانوان فعال در زمینه مهدویت را می‌توان ار مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی جشن‌های نیمه شعبان نام برد.

به گفته معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، امسال استان‌های اصفهان، تهران، همدان، زنجان و مرکزی با همکاری هیأت رزمندگان این استان‌ها قرار است جشن‌های نیمه شعبان را با همکاری مسجد مقدس جمکران برگزار کنند در حالی که سال گذشته از اصفهان ۱۱۰ اتوبوس برای مشارکت در جشن‌های نیمه شعبان حضوری فعال داشتند امسال این استان قرار است با ۲۰۰ اتوبوس مشارکتی جدی‌تر و فعال در نیمه شعبان داشته باشد.

حجت الاسلام حسین آبادی اظهار داشت: قرائت هم زمان دعای فرج با همکاری دیگر آستان‌های متبرک کشور، برگزاری جنگ‌های متنوع، مسابقات فرهنگی و برگزاری جشنواره بین المللی نغمه‌های مهدوی، جشنواره قاب عکس فیروزه‌ای و اجرای ۱۴ ساعت برنامه زنده فرهنگی از رسانه ملی، استانی و رسانه‌های بین المللی جهان اسلام از دیگر برنامه‌های نیمه شعبان است که قرار است با برنامه‌ریزی برگزار شود.

وی افزود: قراراست در این برنامه‌ها از مشارکت‌های مردمی بهره‌مند شویم و در این برنامه‌ها ۴۰ شهر کشور در قالب ۱۴۰ موکب و ایستگاه صلواتی برگزار می‌شود و همه امکانات زیرساختی مسجد مقدس جمکران برای برگزاری این آئین معنوی آمادگی کامل دارد.

توزیع بیش از ۷۰ هزار غذای گرم و متبرک در دهه شعبان

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به بازدیدهای میدانی انجام شده از سوی مسئولان مسجد مقدس جمکران از فضای فیزیکی و هم‌چنین فضای مورد استفاده برای اسکان زائران گفت: امسال در ایام نیمه شعبان بیش از ۷۰ هزار غذای گرم و متبرک آستان مقدس جمکران برای زائران توزیع می‌شود و اسکان در مدت ۱۰ روز برگزاری جشن‌های نیمه شعبان هم رایگان خواهد بود.

مشارکت ۵ استان در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان

حجت الاسلام حسین آبادی اظهار داشت: غیر از توزیع غذای گرمی که از سوی مسجد جمکران توزیع خواهد شد ایستگاه‌های صلواتی هم برای ارائه خدمات به زائران مسجد همکاری دارند و قرار است پارکینیگ‌های اطراف حرم مسجد مقدس جمکران برای پارک خودورها آماده شود.

وی افزود: امکانات زیرساختی، فرهنگی و رفاهی در خدمت زائران قرار دارد ولی مشکل و معضل هر ساله ما کمبود فرش است و امسال رایزنی‌هایی انجام شده تا این مشکل برطرف و همه قست‌های مسجد برای زائران مفروش شود.

حضور ۵۰۰ زائر از ۱۵ کشور جهان اسلام در ایام نوروز

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در ادامه صحبت‌های خود به برنامه‌های نوروزی این مسجد اشاره و بیان کرد: امسال با توجه به جایگاه معنوی و مقدسی که مسجد جمکران دارد این مسجد میزبان ۵۰۰ زائر خارجی از ۱۵ کشور جهان بود و ۱۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف فرهنگی این مسجد در ایام نوروز حضور داشتند.

حجت الاسلام حسین آبادی گفت: روزانه بیش از ۲۰ هزار نفر زائر در نماز جماعت مسجد جمکران در ایام نوروز امسال حضور داشتند و امسال شاهد اسکان ۱۱۰ هزار مسافر تا پایان روز ۱۱ فروردین ماه در مسجد جمکران بودیم و سال ۹۸ نخستین سالی بود که مهندسی پیام‌های فرهنگی در ایام نوروز در قالب پیام‌های فرهنگی، اعتقادی و اخلاقی برای زائران خارجی اجرا و ارسال شد.

مشارکت ۵ استان در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان

گفتنی است، مسجد مقدس جمکران در جریان بارندگی‌های اخیر در تعطیلات نوروزی برای ۶ هزار زائر به طور شبانه روزی اسکان ویژه در نظر گرفت و برای کمک به سیل زدگان استان‌هایی که درگیر با حادثه سیل بودند از بخش نذورات مسجد جمکران وجوهاتی را برای هموطنان سیل زده در نظر گرفته و از طریق ارگان‌های مرتبط مانند کمیته امداد و هلال احمر در اختیار آنها قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار