رئیس مرکز اورژانس قم:
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: تصادف های جاده ای در این استان در ایام نوروز امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 14 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۷۳۱۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۴ 07 April 2019

به گزارش تابناک قم، محمد شهیدی افزود: در سال جاری و در طول دوره 21 روزه «طرح سلامت نوروزی»، 300 مورد تصادف در جاده های استان رخ داد که این تصادف ها، 506 مصدوم برجای گذاشت که نسبت به سال گذشته به ترتیب 13 و 9 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: آمار مراجعه کنندگان به سه ایستگاه سلامت نوروزی این مرکز، یک هزار و 773 تَن بوده که نسبت به سال گذشته 68 درصد کاهش داشته که یکی از علت های آن می تواند مراجعه هوشمندانه تر شهروندان به این ایستگاه ها بر اساس رسالت آنها باشد.

وی با اشاره به حجم ‌بالای خدمات مجموعه اورژانس 115 استان در این ایام که موضوع سیل نیز به ماموریت های این مرکز اضافه شد، گفت: تلفن 115 در این بازه زمانی، 30 هزار و 500 بار به صدا درآمد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم با بیان این که در این مدت چهار هزار و 728 بار آمبولانس های این مرکز برای ماموریت اعزام شدند، میانگین اعزام روزانه را در این بازه زمانی 225 مورد اعلام کرد.

در طرح نوروزی امسال مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم؛ یک فروند بالگرد، 52 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 350 نیروی عملیاتی، ستادی و مدیریتی فعال بودند.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار