بخشدار کهک:
بخشدار کهک گفت: از مردم شهر قم و مسافران درخواست داریم در حال حاضر با توجه به نامساعد بودن هوا و احتمال جاری شدن سیل از حضور در این بخش خودداری کنند.
کد خبر: ۷۲۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۳ 26 March 2019

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل خوبرو با اشاره به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران استان درباره سیل در این بخش، افزود: در همین راستا، امروز جلسه کمیته بحران بخش کهک به ریاست فرماندار قم و با حضور فرمانده انتظامی استان برگزار شد.

وی با اشاره به آمادگی قبلی دستگاه های اجرایی و امدادی بخش کهک در این زمینه افزود: با همکاری اعضای ستاد بخش و دهیاران همه روستاهای بخش، آمادگی لازم وجود دارد و تاکنون همه چیز تحت کنترل است.

وی به بارش شدید باران در روستاهای بالادست کهک و ارتفاعات این بخش اشاره و اظهار کرد: بارش اخیر، باعث آب شدن برف ها و حرکت روان آب به سمت رودخانه ها شده است.

خوبرو، با اشاره به این که بیشترین ارتفاع در روستای کرمجگان قرار دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون خسارتی به منطقه ای وارد نشده و همه چیز تحت کنترل است.

وی با اشاره به این که سد رودخانه وِشنَوه پرآب است و به سمت سد کبار و از سمت منطقه پردیسان قم به سمت رودخانه خورآباد سراریز شده است، افزود: فعلا مسیر ورجان به سمت خورآباد و لنگرود را مسدود کرده ایم و با همکاری اداره کل راه، پلیس راه، نیروی انتظامی و بسیج هماهنگی های لازم صورت گرفته است و مسیر ورجان به سمت پردیسان و نیز جاده ونارچ به عنوان مسیرهای جایگزین در نظر گرفته شده اند.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از سدهای منطقه کهک گفت: سد بالای شهر کهک در حال حاضر آب کمی در آن جمع شده است، اما احتمال پر شدن آن وجود دارد، از این رو به ساکنان منطقه هشدار داده ایم که در صورت اخطار شهرداری کهک به سرعت خانه های خود را تخلیه کنند.

وی افزود: همچنین به ساکنان روستاهایی مانند خورآباد، اَوِل، تیره و کرمجگان قم که در مسیر رودخانه ها قرار دارند، هشدار داده ایم تا از نزدیک شدن به رودخانه ها خودداری کنند و در صورت بروز مشکل، آمادگی تخلیه خانه های خود را داشته باشند، چون احتمال جاری شدن سیل و ورود آب به منزل های مردم وجود دارد.

خوبرو؛ با بیان این که اهالی منطقه در حال آمادگی به سر می برند، گفت: تمامی مسیرهای منتهی به رودخانه ها مدیریت شده و دستگاه هایی مانند بولدوزر و لودر آماده شده اند تا در صورت بروز حادثه، از ورود آب به روستاها جلوگیری کنیم.

بخش کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم 30 کیلومتر است، این بخش دارای 2 دهستان کهک و فردو و 18 روستا می باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار