مدیرکل ثبت‌احوال استان قم گفت: در یازده ماه امسال 7 هزار و 176 مورد ازدواج در قم به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۷۲۴۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۳ 11 March 2019

به گزارش تابناک قم، خلیل مرادی در هشتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان قم عنوان کرد: بر اساس آخرین آمار اعلام شده جمعیت قم، یک ‌میلیون و 338 هزار نفر است. در حدود 25 درصد جمعیت استان قم در گروه سنی 15 تا 29 سال قرار دارند.

وی اظهار کرد: بیشترین فراوانی جمعیت قم نیز در گروه سنی 30 تا 34 سال قرار دارد که نشان گر جمعیت جوان در قم است. در یازده ماه امسال 7 هزار و 176 مورد ازدواج در قم به ثبت رسیده است همچنین در این مدت 2 هزار و 777 مورد طلاق به وقوع پیوست.

وی گفت: 100 درصد آمار طلاق متعلق به جمعیت شهری است و در روستاها حتی یک مورد طلاق به ثبت نرسیده است، از طرفی 44 درصد طلاق های قم در پنج سال نخست زندگی رخ داده است و این مساله نشان دهنده ضرورت توجه به مشاوره را نشان می دهد.

رضا سیار فرماندار قم در این جلسه با تاکید بر افزایش برنامه های فرهنگی در حوزه جوانان عنوان کرد: برنامه ها ویژه جوانان باید همه جمعیت شهری و روستایی و بخشی را تحت پوشش قرار دهد. در هفته جوان از همه ظرفیت های فرهنگی و حوزوی در اجرای برنامه ها استفاده شود به خصوص نباید ظرفیت مساجد و هیات های مذهبی را و پایگاه‌های بسیج را در حوزه جوانان مورد غفلت قرار داد.

رضا سلیقه مدیرکل بهزیستی استان قم نیز در این جلسه بیان کرد: یکی از رویکردهای مهم در حوزه جوانان و مقابله با آسیب های اجتماعی، کاهش طلاق است که سامانه و طرح تصمیم از اقدامات موفقی در این زمینه به شمار می رود.

وی بیان کرد: با راه اندازی این سامانه و ارائه مشاوره های تخصصی به زوجین قبل از طلاق، در حدود 25 درصد از جدایی منصرف شدند.

عطاءالدین قاسمی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری قم در جلسه عنوان کرد: یکی از برنامه های مهم در جهت کاهش طلاق برگزاری کارگاه‌های آموزش در بدو ازدواج است.

وی تصریح کرد: این کارگاه در 10 استان در سطح کشور برگزار شده است و با برگزاری کلاس های 6 ساعته نقش مهمی در کاهش طلاق داشته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار