آیت‌الله حسینی بوشهری:
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: امروز خط امام را باید از رهبری دنبال کنیم؛ هر کسی می‌خواهد تجلی و استقامت و استکبارستیزی امام را ببیند یکجا در مقام معظم رهبری مشاهده کند.
کد خبر: ۷۲۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۳ 07 March 2019

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم رونمایی از نمایشگاه دائمی و مصور «آیینه انقلاب» از سری برنامه جشن های چله سرو که در بیت امام خمینی در قم برگزار شد اظهار کرد: بیت امام(ره) بیانگر خاطرات تکلیف‌مداری و کار برای خداوند است. اگر بیت امام(ره) زبانی برای سخن داشت سخنان نگفته بسیاری از تلاش‌های امام(ره) و جهادهای او در راه خدا و اسلام برای گفتن داشت.

وی تبیین فکری و جهادی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه دائمی و مصور «آیینه انقلاب» دانست و گفت: همه روزه زائران از سراسر دنیا برای بازدید از بیت امام(ره) می‌آیند و بر در و دیوار این بیت بوسه می‌زنند و عرض ارادت می‌کنند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: تا پیش از این هرگاه زائران از جمله زائران غیر ایرانی به این بیت می‌آمدند توضیحات مختصری پیرامون روند به پیروزی رسیدن انقلاب، تلاش‌های امام (ره) و تحرکات مردمی در جریان پیروزی انقلاب توسط مسؤولان بیت برای آنان بیان می‌شد ولی به دلیل مختصر بودن این توضیحات، زائران سیراب نمی‌شدند.

وی با بیان کرد: با راه‌اندازی نمایشگاه دائمی و مصور «آیینه انقلاب» تمام تاریخ انقلاب تا زمانی که امام(ره) رحلت فرموده‌اند و حتی چندی پس از آن که آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب رسیدند برای زائران به نمایش گذاشته شده است.

آیت‌الله بوشهری اضافه کرد: امام چهره شناخته شده قرن است، ایشان در برابر طاغوتیان و دشمنان عصر با قامتی استوار ایستاد و طی 8 سال جنگی که حقیقت آن جنگ احزاب علیه انقلاب بود؛ امام و یارانش استقامت کردند و این انقلاب را به پیروزی رساندند.

وی بیان کرد: انقلاب نه فقط در جنگ اهریمنان بلکه در جنگ نرم و جنگ افکار به پیروزی خواهد رسید.

امام جمعه قم افزود: امام خمینی(ره) اوج توکل به خدا را در جریان پیروزی انقلاب نشان داد؛ پیشوا به سادگی پیشوا نمی‌شود بلکه باید ساز و کارهای قبلی را در خود ایجاد کرده باشد و امام (ره) این کار را کرده بود.

آیت‌الله بوشهری ادامه داد: دشمن فکر می‌کرد با تبعید امام خمینی(ره) به نجف ایشان را منزوی می‌کند، ولی نمی‌دانست نوری که جلوه‌ای از خداوند داشته باشد کم‌سو نمی‌شود و بلکه رونق بیشتری می‌یابد و امام(ره) اینچنین بود.

وی عنوان کرد: امروز خط امام را باید از رهبری دنبال کنیم؛ هر کسی می‌خواهد تجلی و استقامت و استکبارستیزی امام را ببیند یکجا در مقام معظم رهبری مشاهده کند.

در بخش پایانی این برنامه از نمایشگاه دائمی و مصور «آیینه انقلاب» که شامل 40 تابلوی تصویری پیشرفته است رونمایی شد.

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار