با حضور اساتید حوزه؛
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: اختتامیه جشنواره علامه حلی با معرفی برگزیدگان در سطوح مختلف فردا پنج‌شنبه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۲۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱ 07 March 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام سید حسین میرمعزی ظهر چهارشنبه در نشست خبری که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، ضمن تبریک قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رجب و میلاد امام محمد باقر (ع) به برگزاری اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی اشاره و اظهار کرد: اختتامیه این جشنواره پنج شنبه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره علامه حلی میدان رقابتی برای هزاران طلبه در سطوح مختلف است، تصریح کرد: این جشنواره حاصل تلاش یکسال معاونت پژوهشی است که نشان از فعالیت‌های مؤثر حوزه در امر پژوهش است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جشنواره علامه حلی دهمین دوره خود را را با موفقیت پشت سر گذاشت و اکنون برای دوره یازدهم آماده می‌شود، عنوان کرد: جشنواره علامه حلی تابلوی نتایج فعالیت‌هایی است که معاونت پژوهشی در راستای ارتقا سطح علمی طلاب انجام می‌دهد.

وی تاکید کرد: آنچه در این جشنواره رخ می‌دهد ظهور و بروز تلاش‌های معاونت پژوهش حوزه است که نشان از مستمر و ثمر بودن این فعالیت‌ها دارد و به همین دلیل هرسال شاهد رشد کیفی و کمی آثار ارسالی به این جشنواره هستیم.

حجت الاسلام میرمعزی همچنین از تدوین برنامه جامع پژوهش طلاب خبر داد و گفت: این برنامه که در معاونت پژوهش حوزه تصویب شده است در حال پشت سرگذاشتن مراحل اجرایی است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان اینکه درگذشته نیز برنامه‌های پژوهشی در حوزه وجود داشت، بیان کرد: پیش از این پژوهش‌ها ناظر به کارهای پژوهشی یا تدوین موارد پژوهشی در سطح یک بود که تدوین برنامه جامع پژوهش طلاب موجب شد، برنامه‌های پژوهشی از انزوا خارج شود و از انحصار سطح یک خارج و در سایر سطوح نیز انجام شود.

وی به برنامه جدید دوره یازدهم جشنواره علامه حلی اشاره و تاکید کرد: دراین برنامه به بحث جشنواره مدرسه‌ای به صورت ویژه توجه شده است.

حجت الاسلام میرمعزی با بیان اینکه در گذشته ارزیابی و معرفی از سوی مدارس صورت نمی‌گرفت گفت: در دوره‌های پیشین مقالات توسط مدارس به مرکز استان ارسال می‌شد، اما در دوره یازدهم ارزیابی‌ها در خود مدارس صورت می‌گیرد و اسامی برترین‌ها به استان ارسال می‌شود و پس از اینکه ارزیابی استانی انجام شد، برترین‌ها به مرکز ارسال می‌شود.

وی یکی از راه کارهای ارتقا پژوهش طلاب را پرورش اساتید پژوهشگر دانست و بیان کرد: در صورتی که اساتید در زمینه پژوهش ارتقا یابند می‌شود نتایج مطلوب‌تری را در آثار طلاب مشاهد کرد.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه اضافه کرد: استاد راهنما هرچه در این زمینه قوی باشد بهتر می‌تواند در ارتقا طلاب تأثیر بگذارد.

وی با عنوان اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های معاونت پژوهشی در سال ۹۷ توجه به پرورش اساتید پژوهشگر بود، تصریح کرد: در این راستا شمار فراوانی از اساتید به صورت کارگاه‌های حضوری و مجازی آموزش‌های پژوهشی را طی کرده و وارد عرصه پژوهش شدند.

حجت الاسلام میرمعزی خاطرنشان کرد: نسبت به برگزاری این جشنواره نیز آسیب شناسی صورت گرفته است که بر اساس آسیب شناسی صورت گرفته تغییراتی در روند برگزاری جشنواره صورت گرفت هرچند این مطالعه هنوز کامل نشده اما تا پایان سال به نتیجه خواهد رسید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار