سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان قم از تولید ۴۰ هزار تن گوشت قرمز در استان قم و بیش از نیاز استان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۱۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۱ 02 March 2019

به گزارش تابناک قم، علی‌اصغر همت با اشاره به جایگاه استان قم در حوزه تولید و توزیع فراورده‌های پروتئینی اظهار داشت: استان قم به لحاظ قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور به مرکز پرواربندی دام سبک و سنگین تبدیل‌شده و به‌عنوان یکی از باراندازهای اصلی مرکز خریدوفروش دام در کشور شناخته می‌شود.

وی از فعالیت ۶ مجتمع دام‌پروری در استان قم خبر داد و افزود: از این ۶ مجتمع دام‌پروری در حال تولید، ۲ مجتمع در حوزه پرواربندی به نام‌های مجتمع دامشهر و دیگری به نام مجتمع گازران و ۴ مجتمع در زمینه تولید شیر به نام‌های مجتمع لبن، مجتمع قنوات، مجتمع معصوم‌آباد و مجتمع خلج آباد در حال فعالیت هستند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی استان قم مجتمع دامشهر قم را یکی از بزرگ‌ترین مجتمع پرواربندی کشور معرفی کرد و گفت: این مجتمع دارای ۱۲۷۸ واحد شامل ۵۷۱ واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت ۳۹ هزار و۲۶۰ رأس و ۷۰۷ واحد پرواربندی گوسفند به ظرفیت ۱۳۴ هزار و ۱۰۰ رأس در هر دوره پروار است.

وی از به بهره‌برداری رسیدن ۳۴۲ واحد پرواربندی گوساله به ظرفیت ۲۰ هزار رأس و ۴۹۰ واحد پرواربندی گوسفند به ظرفیت ۷۵ هزار رأس نیز خبر داد و تصریح کرد: در داخل مجتمع دامشهر ۳۲ واحد کاروانسرا و یک میدان بزرگ عرضه دام نیز جانمایی و احداث و در حال فعالیت است.

همت تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده دامشهر را یک هزار و ۱۱۲ واحد اعلام کرد و ادامه داد: ظرفیت واحدهای فعال مجتمع دامشهر را ۱۲۲ هزار و ۲۳۸ رأس دام سبک و سنگین است که در حال حاضر یک هزار واحد با ظرفیت ۱۰۶ هزار رأس در حال فعالیت و تولید هستند.

وی تمام واحدهای داخل و خارج از روستاها را نیز فعال اعلام و تصریح کرد: استان قم در سال جاری موفق به تولید ۴۰ هزار تن گوشت قرمز شده که به تفکیک ۱۲ هزار تن دام سبک شامل گوسفند و بز و ۲۸ هزار تن دام سنگین شامل گاو و گوساله پروار و شتر است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی استان قم تولید قرمز استان را بیش از سرانه مصرف استان عنوان و خاطرنشان کرد: با لحاظ نمودن جمعیت استان و سرانه مصرف گوشت قرمز استان که ۱۵ هزار تن است مازاد تولید استان شامل گوشت قرمز دام سنگین اعم از گوساله و گاو با اخذ مجوزهای لازم و قانونی به استان‌های هم‌جوار صادر می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار