استاندار قم:
استاندار قم برند سازي و تلاش براي جلوگيري از خام فروشي در صنعت سنگ را دو عنصر مهم و تاثيرگذار در توسعه و رونق بازار محصولات فراوري شده سنگ استان عنوان كرد.
کد خبر: ۷۲۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۷ 01 March 2019

به گزارش تابناک قم، دكتر بهرام سرمست استاندار قم در نخستين همايش صنعت سنگ استان طي سخناني اظهارداشت: آمارها و وضعيت صنعت سنگ استان بيانگر ظرفيت و پتانسيل بالاي اين صنعت در قم مي باشد كه اين مزيت ها وظيفه مسئولان و بخصوص دست اندركاران بخش خصوصي و فعالان اين صنعت در استان را دوچنداني مي كند.

وي با بيان اين كه قدرت رقابتي محصولات فراوري شده سنگ قم نه تنها در كشور و بلكه در بازارهاي بين المللي وجود دارد گفت: اين وظيفه مسئولان استان است كه با مطالعه و كار كارشناسي براي برنامه ريزي در چارچوب برنامه توسعه استان سياستگذاري هاي مناسب را داشته باشند.

استاندار قم اضافه كرد: اقدامات به گونه اي باشد كه در برنامه هاي حمايتي هم نيازها، مشكلات و انتظارات بخش خصوصي ديده شود و هم برنامه هاي حمايتي دولت در جهت ساماندهي و جهت دهي توليدكنندگان براي توسعه استان را بدرستي تبيين كنند.

سنگ و انگشتر از اولويت هاي توسعه استان

وي در ادامه برند سازي را از نيازهاي مهم و اصلي در توسعه بازارهاي جديد و رونق توليد صنعت سنگ قم برشمرد و بيان داشت: برند سازي در طول زنجيره استخراج تا فراوري و عرضه سنگ به بازار مي تواند در راستاي افزايش ارزش افزوده و بالا رفتن مزيت هاي رقابتي در كنار توليد كنندگان ما قرار گيرد.

دكتر سرمست اختصاص 2 خوشه مهم كسب و كار قم به صنعت سنگ قم از 12 مزيت شناسايي شده در بخش توليدات استان را بيانگر اهميت و نقش صنعت سنگ در استان ارزيابي كرد و توضيح داد: دو خوشه كسب وكار سنگ هاي تزئيني و انگشتر در قم بعنوان مكمل هم در اولويت هاي توسعه اي استان قراردارند و بايستي اين دو خوشه در كنار ساير مزيت هاي خوشه اي كه مورد شناسايي قرار گرفته اند به صورت جد در دستور كار مسئولان استان قرار بگيرند تا ضمن برند سازي شاهد كامل شدن ظرفيت سازي انها باشيم.

وي ورود بخش خصوصي و فعالان صنعت سنگ جهت رونق اين صنعت را بعنوان رسالتي مهم براي ذينفعان خوشه سنگ مورد تاكيد قرار داد و گفت: در مرحله اول اين ذينفعان هستند كه بايستي با تخصص خود وارد عمل شده و با حمايت و پشتيباني كامل دستگاه هاي دولتي در حوزه هاي آموزش، برندسازي، توانمندسازي، تامين مواد اوليه و توسعه بازار بتوانند آنگونه كه شايسته است نقش آفريني كنند.

استاندار قم نقش شركت شهرك هاي صنعتي و بخصوص عامل توسعه خوشه كسب و كار سنگ در راهنمايي و هدايت فعالان اين صنعت را كليدي و تاثيرگذار دانست و يادآور شد: شركت شهرك هاي صنعتي مي بايست با فراهم آوردن زيرساخت هاي لازم در راستاي تامين مواد اوليه، توليد، توسعه بازار و تامين زيرساخت هاي مورد نياز ايشان و بخصوص ايجاد شهرك صنعتي تخصصي فعالان صنعت سنگ را در رسيدن به منافعشان ياري كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، جلوگيري از خام فروشي را يكي ديگر از برنامه هايي دانست كه دستگاه هاي حمايتي و خود فعالان صنعت سنگ بايستي بيش از گذشته مورد توجه قرار دهند و تاكيد كرد: مشكل خام فروشي را نه تنها در صنعت سنگ بلكه در بسياري از توليدات استان و كشور شاهد هستيم و تا كنون نتوانسته ايم از نعمات و ذخاير الهي كه در اختيارمان است به طور شايسته اي استفاده كنيم و منافع لازم را ببريم.لذا كميته و كارشناسان مربوطه با فعال شدن در اين بخش برنامه ها را به نتيجه برسانند تا شاهد خروجي مناسب در اين بخش باشيم.

مهندس شعاعي مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم نيز در حاشيه اين همايش با اشاره به وظايف اين شركت در زمينه سازي توسعه صنعت استان اظهارداشت: يكي از برنامه هاي حمايتي سازمان صنايع كوچك وشهرك هاي صنعتي ايران از توسعه صنعت و توليدات استاني پياده سازي مدل توسعه اي خوشه هاي كسب وكار است.

وي پياده سازي خوشه سنگ قم را بعنوان پروژه كشوري اقتصاد مقاومتي داراي مزيتهاي فراوان برشمرد و خاطرنشان ساخت: اين خوشه كسب وكار داراي ظرفيت ارزآوري و اشتغالزايي بالايي براي استان مي باشد.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم اضافه كرد: خوشبختانه فعالان صنعت سنگ قم با درك صحيح از پتانسيل هاي موجود و بهره گيري از توان داخلي توانسته اند دستاوردهاي خوبي را بدست آورند.

وي ادامه داد: يكي از برنامه هاي راهبردي اين شركت در خوشه كسب و كار سنگ حضور جدي در بازارهاي بين المللي است تا با شناسايي بازارهاي هدف جديد اين مهم بدست آيد.

گفتني است در ادامه اين همايش ضمن رونمايي كتاب تلاشگران صنعت سنگ قم، از پيشكسوتان، فعالان برتر و صادركنندگان صنعت سنگ استان قم توسط استاندار مورد تجليل قرار گرفتند و لوح سپاس و تنديش همايش را دريافت كردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار