دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قم از برگزاری نشست تخصصی فعالان جبهه فرهنگی در قم خبر داد.
کد خبر: ۷۲۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴ 28 February 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر ولدان در نشست خبری که در سالن جلسات خاتم برگزار شد، با اشاره به تشکیل جبهه فرهنگی و مردمی در استان‌های کشور اظهار داشت: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری این جبهه در استان قم همزمان با سراسر کشور تشکیل‌شده و در استان قم نیز متشکل از 20 کارگروه در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصاد مقاومتی و غیره است.

وی با بیان اینکه کارگروه‌های مسجد محوری، جهاد و شهادت، رسانه، هیئت، نوجوانان، خانواده و غیره نیز در دبیرخانه این جبهه در استان تشکیل‌شده است، ابراز کرد: فعالان مردمی در این عرصه‌ها شناسایی و در سامانه‌ای ثبت‌شده و دعوت به همکاری شده‌اند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان قم تصریح کرد: قم رتبه نخست رصد و شناسایی نخبگان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در کشور کسب کرده است که دبیرخانه و شبکه‌سازی و نهایتاً توانمندسازی آنان در دستور کار قرار دارد.

وی بر هم‌افزایی نیروهای فعال و مردمی فرهنگی در کشور به منظور رفع نیازهای اجتماعی تأکید و بر بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: بیانیه گام دوم منشور و فصل جدید در حیات جمهوری اسلامی است و رهبر انقلاب در این بیانیه حدود 40 بار به کلمه جوانان اشاره داشته‌اند که به نظر می‌رسد موتور محرک انقلاب به دست جوانان باید سپرده شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی یادآور شد: نشست تخصصی فعالان جبهه فرهنگی در آستانه سالروز ورود امام رحل به قم بعد از پیروزی انقلاب، از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 9 اسفندماه در پژوهشکده باقرالعلوم با حضور نخبگان علمی و فرهنگی کشور در قم برگزار می‌شود.

وی یکی از اهداف برگزاری این نشست را درک اهالی جبهه فرهنگی از گام دوم انقلاب و بیانیه مقام معظم رهبری دانست و افزود: به دنبال پیمایش نقشه راه انقلاب و اصل نظام برای پویایی و رسیدن به آرمان‌های متعالی توسط اهالی جبهه فرهنگی انقلاب هستیم.

ولدان، سخنرانی رئیس بنیاد اندیشه انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام روستا آزاد معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی را از برنامه‌های این نشست برشمرد و گفت: باید سهم هر دستگاه، نهاد و حتی افراد از بیانیه گام دوم انقلاب مشخص شود و تقسیم‌کاری در این زمینه صورت گرفته تا گام دوم انقلاب به خروجی مناسب برسد.

 

اخبار قم

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار