معاون فرهنگی اعتکاف استان قم گفت: ثبت نام معنوی اعتکاف در استان قم هم زمان در سراسر کشور از ۷ اسفندماه آغاز و تا ۲۲ اسفندماه ادامه دارد و از طریق سایتwww.etekafqom.com انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۱۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵ 27 February 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سید محمد باقر تکیه ای در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ستاد اقامه نماز استان برگزار شد، اظهار داشت:در مسجد مصلی استان مراسم معنوی اعتکاف ویژه دانشجویان برگزار می‌شود و افرادی که قصد دارند در این مراسم حضور پیدا کنند از طریق سایت www.etekafqom.com ثبت نام کنند.

وی با اشاره به ویژه برنامه های اعتکاف به مناسبت عید نوروز تصریح کرد: ویژه برنامه جشن تلاوت بهار در قنوت نیاز در لحظات سال تحویل همراه با معتکفین مساجد با هدف استمرار دعای معتکفین در سال آینده تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی اعتکاف استان قم تصریح کرد:اعتکاف بیمه نظام مقدس اسلامی است و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در بخشی از آن، ششمین دستاورد نظام را معنویت و اخلاق برشمردند.

تکیه ای ادامه داد: با توجه به ماموریتی که از مقام معظم رهبری دریافت کردیم نشست سبک زندگی اسلامی در مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: مراسم تاصبح دولت ویژه برنامه ای است که روز سوم اعتکاف و همزمان با دعای ندبه برگزار می‌شود و گفت وگوهای تخصصی نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اعتکاف استان قم ادامه داد:همزمان با مراسم معنوی اعتکاف درس‌های اخلاق به صورت همزمان و هماهنگ برای معتکفین برگزار می‌شود و مناجات ناب صحیفه سجادیه نیز برگزار می‌شود.

تکیه ای تصریح کرد: پیمان سربازی برنامه ای است که معتکفان با خدای خود عهد می‌بندند که زندگی خود را در یک سال آینده همراه با معنویت آغاز کرده و برای رضای الهی حرکت کنند.

وی افزود: مراسم باشکوه دعای ام داود همراه با معتکفین و مردمی که در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در استان قم بیان کرد: مراسم معنوی اعتکاف روز 29 اسفندماه در قم آغاز می‌شود 2 فروردین ماه به پایان می‌رسد.

معاون فرهنگی اعتکاف استان قم عنوان کرد: ثبت نام معنوی اعتکاف هم زمان در سراسر کشور از 7 اسفندماه تا 22 اسفندماه ادامه دارد و از طریق سایتwww.etekafqom.com انجام می شود، پس از 22 اسنفدماه به صورت هماهنگ برای همه مساجد 21 گانه قرعه کشی انجام می شود و سپس از طریق پیامک اطلاع رسانی انجام می شود.

محمد خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از اقداماتی که توسط ستاد اقامه نماز استان انجام شده است کلنگ زنی مسجد در روستای گاومیش چران اطراف قصر شیرین است که از ابتدای انقلاب اسلامی کسی به فکر تأسیس مسجد در این روستا نبوده است.

وی تصریح کرد: مردم این روستا علاقه مند به روحانیت هستند و با توجه به کمک خیرین 500 میلوین تومان برای ساخت این مسجد اختصاص پیدا کرده است.

خامه یار خاطرنشان کرد: با مذاکره ای که با یکی از خیرین خارج کشور انجام شده است 5 مسجد در استان قم تأسیس می‌شود.

 

اخبار قم

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۶
توروخدا دعا کنید توقرعه کشی اسم من دربیاد
خیلی اوضام داغونه وبه این اعتکاف سخت نیازمندم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار