در قالب جشنواره چله سرو
همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در قالب جشنواره چله سرو، پرده خوانی با عنوان پرده سوم در مدارس قم اکران شد.
کد خبر: ۷۱۹۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۳ 27 February 2019

به گزارش تابناک قم، همزمان با ایام الله دهه فجر و به مناسبت آغاز جشن های چهل سالگی انقلاب، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در راستای برگزاری برنامه های چله سرو اقدام به برگزاری برنامه پرده خوانی در مدارس متوسطه استان قم با عنوان " پرده سوم " کرده است.

این برنامه که توسط موسسه فرهنگی هنری خانه پروازهنر برگزار می شود با هدف احیای سبک پرده خوانی و بیان دستاورد های چهل ساله انقلاب برای دانش آموزان اجرا می شود.

محسن صلواتی سرپرست گروه در مورد محتوای پرده خوانی گفت: در این برنامه که به مدت 30 الی 40 دقیقه اجرا می گردد در ابتدا و در پرده اول شرح مختصری از هفت خوان رستم بیان می شود.

وی افزود: در این مراسم، مرشد به تماشاگران اعلام می نماید که تا کنون نبرد دیو و رستم را شنیدید پس گوش کنید نبرد دیو و فرشته را. در این مرحله وارد پرده دوم می شود و شروع می کند به روایت اتفاقات و رخدادهای ایران از سال 41 تا بهمن ماه 1357 . سپس در پرده سوم به اتفاقات سال 57 و شروع جنگ و دستاوردهای چهل ساله انقلاب اشاره می شود. همچنین طبق توافق صورت گرفته با اداره کل آموزش و پروش استان قم قرار است تعداد 150 برنامه پرده خوانی در مدارس اجرا گردد.

عوامل اجرایی این مراسم محسن صلواتی و مجید علیزاده کار نویسندگی، مصطفی فرحی یزدی کار کارگردانی، مصطفی فرحی یزدی در نقش مرشد، سید شهاب رضائیان در نقش شاگرد و سارمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم کار تهیه کنندگی را بر عهده داشتند.

 

اخبار قم

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار