فرمانده انتظامی استان قم مطرح کرد:
جرائم سایبری در سال جاری ۱۸۰ درصد افزایش داشته است که بیشتر نیز در حوزه جرائم اقتصادی بوده است. با هر کسی که به دنبال گسترش ناهنجاری‌های اخلاقی در شهر قم باشد، برخورد می‌کنیم و منتظر دستگاه‌های دیگر در این زمینه نیستیم.
کد خبر: ۷۱۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۹ 25 February 2019

به گزارش تابناک قم، سردار عبدالرضا آقاخانی در نشست خبری که در سالن جلسات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: پیگیری و مقابله با سرقت اولویت این نیرو است و طی 6 ماهه دوم سال جاری کاهش 20 درصدی سرقت را در استان داشتیم، ساماندهی مسائل ترافیکی در شهر قم با افزایش ایستگاه‌های پلیس راهور جزو اولویت‌های دیگر نیروی انتظامی استان قم است.

وی ادامه داد: با توجه به دغدغه مردم، بحث امنیت اخلاقی را در استان قم در سال 98 با رویکردی جدید آغاز می‌کنیم. پاکسازی محلات از مخلان امنیت و دستگیری توزیع کنندگان خرد مواد مخدر جزو اولویت‌های نیروی انتظامی استان است، به دنبال پاکسازی کانون‌های جرم در قم به خصوص حاشیه شهر هستیم.

برخورد جدی با متخلفان ارزی

فرمانده انتظامی استان قم گفت: آموزش‌های همگانی در محافل مردمی و برخورد ویژه با دلالان و متخلفان ارزی و توزیع کنندگان خارج از مسیر قانونی دلار در استان از دیگر اولویت‌های پلیس برای سال ۹۸ است.

وی اولویت ویژه سال ۹۸ را جرائم سایبری دانست و افزود: جرائم سایبری در سال جاری ۱۸۰ درصد افزایش داشته است که بیشتر نیز در حوزه جرائم اقتصادی بوده است.

پلمب قهوه‌خانه‌های غیرمجاز

آقاخانی قهوه‌خانه‌های بدون مجوز را یکی از چالش‌های استان قم دانست و تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های دیگر همچون اداره بهداشت به دنبال برخورد با این قهوه‌خانه‌ها هستیم و قهوه‌خانه‌های غیرمجاز به صورت قارچ گونه در استان رشد داشتند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان قم 22 پروژه عمرانی را در سال 98 خواهد داشت، ساختمان ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان قم و پایگاه دوم آگاهی این شهرستان در روز هفتم اسفندماه افتتاح می‌شود.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: تشدید برخورد با کالا و ارز قاچاق را در استان در دستور کار داریم. شاهد گسترش این مساله در استان قم بودیم، همچنین برای ارتقای امنیت استان به دنبال امضای تفاهم نامه با دستگاه‌های دیگر هستیم.

اجرای طرح خدمت گذار پاسخگو

آقاخانی با اشاره به طرح خدمت گذار پاسخگو اظهار کرد: در قالب این طرح در هر هفته تعدادی از معاونین فرماندهی انتظامی استان قم در مصلی نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند تا پاسخگوی سوالات مردم باشند.

وی ادامه داد: گفت‌وگوی پلیس با جوانان را در مساجد و دبیرستان‌ها در استان قم در قالب طرحی نوین در سال آینده در دستور کار داریم.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: از ابتدای سال جاری حدود 14 هزار و 500 پرونده به مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان و واحدهای مددکاری کلانتری‌های قم ارجاع پیدا کرد که شاهد مصالحه 79 درصدی در این پرونده‌ها بودیم.

رتبه آخر قم در قتل

آقاخانی با اشاره به وضعیت جرایم استان قم اظهار کرد: استان در زمینه قتل جزو استان‌های آخر در کشور است و قتل معوقه کشف نشده در قم نداریم.

وی ادامه داد: با هر کسی که به دنبال گسترش ناهنجاری‌های اخلاقی در شهر قم باشد، برخورد می‌کنیم و منتظر دستگاه‌های دیگر در این زمینه نیستیم.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: اطلاعات جامع را در زمینه خانه مسافرهای غیرمجاز در استان داریم و به این خانه مسافرها اخطار دادیم که در صورت عدم کسب پروانه کسب، آن‌ها را پلمب می‌کنیم.

آقاخانی با اشاره به تدابیر امنیتی در استان قم در ایام نوروز اظهار کرد: تعداد عوامل نیروی انتظامی را در استان در ایام نوروز حداقل 50 درصد افزایش می‌دهیم تا شاهد ارتقاء امنیت برای مسافران در قم باشیم.

وی ادامه داد: تیم‌هایی را در استان قم تشکیل خواهیم داد تا افرادی که در کاروان‌های عروسی آلودگی صوتی و مشکلات ترافیکی ایجاد کردند را بعد از شناسایی پس از عروسی احضار کنند.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: لباس تعدادی از پلیس‌های استان را در سال جاری به دوربین مجهز کردیم. در سال آینده به دنبال این هستیم که تمام پلیس‌های استان که برخورد چهره با چهره مردم را دارند، را به لباس همراه با دوربین مجهز کنیم.

 

اخبار قم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
دولت جواب دهد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار