دفترچه بیمه حذف می‌شود
مدیرکل بیمه سلامت استان قم از آغاز اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در قم در ماه جاری خبر داد و گفت: این طرح با تعدادی از پزشکان عمومی و داروخانه‌های استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۷۱۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷ 25 February 2019

به گزارش تابناک قم، فخاریان قمی مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: مبلغ ۴۷ میلیارد تومان بابت مطالبات سال ۹۶ مراکز درمانی دولتی و سی و سه میلیارد تومان طلب مراکز درمانی خصوصی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات امسال مراکز درمانی دولتی و خصوصی تقریبا به روز شده است عنوان کرد: ماهانه حدود نه میلیارد و ششصد میلیون تومان به بخش دولتی و پنج تا شش میلیارد تومان به مراکز درمانی خصوصی پرداخت می‌شود.

فخاریان قمی تصریح کرد: آخرین آمار همپوشانی بیمه شدگان در بیمه سلامت بیش از پنجاه و یک هزار نفر بود که با اقدامات نظارتی و پیوند اطلاعات بیمه شدگان با بیمه‌های دیگر این تعداد بسیار کاهش یافته و این روند ادامه دارد.

وی از آغاز اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک در استان در ماه جاری خبر داد و گفت: این طرح با تعدادی از پزشکان عمومی و داروخانه‌های استان اجرایی می‌شود.

فخاریان قمی افزود: در این طرح همراه داشتن دفترچه بیمه حذف می‌شود و پزشک نسخه را به صورت الکترونیکی صادر می‌کند و در داروخانه یا مراکز درمانی هم با دریافت کد ملی بیمار نسخه پیچیده شده و خدمات درمانی ارائه می‌گردد.

فخاریان قمی تعداد بیمه شدگان زیر پوشش را حدود سیصد و پنجاه و چهار هزار نفر اعلام کرد و افزود: بیشترین این افراد بیمه سلامت همگانی اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: تعداد بیمه شدگان بیمه ایرانیان هم که ابتدای امسال حدود هشت هزار نفر بود به بیست و چهار هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به اعمال طرح‌های تشویقی برای پزشکان داوطلب شرکت در این طرح از جمله پرداخت به روز مطالبات آن‌ها از مشارکت همه پزشکان درآن استقبال کرد.

 

اخبار قم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار