رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم:
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم گفت: 50 درصد از مهندسان کشاورزی در استان قم بیکار بوده یا مشغول به کار در مشاغل غیرمرتبط هستند.
کد خبر: ۷۱۸۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲ 24 February 2019

به گزارش تابناک قم، عباس خرمی در مراسم بزرگداشت روز مهندس در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم با اشاره به تعداد مهندسان کشاورزی استان قم اظهار کرد: دو هزار و 416 مهندس در استان در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی عضویت دارند و 70 درصد از این مهندسان مرد و مابقی زن هستند.

وی ادامه داد: 50 درصد از مهندسان کشاورزی در استان قم بیکار یا مشغول به کار در مشاغل غیرمرتبط هستند. سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم وظیفه صدور گواهی اشتغال برای مهندسین این بخش و آموزش آن‌ها براساس تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف را دارد تا این مهندسین بتوانند به مدیریت سامانه‌های نوین کشاورزی بپردازند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم افزود: این سازمان سه هزار و 720 نفر را در دوره‌های مختلف آموزش داده است و 150 نفر از مهندسین کشاورزی در انجمن‌های صنعت کشاورزی استان قم به عنوان مدیر فنی استخدام شدند.

خرمی بهسازی صنعت دام و طیور را سیاست استان قم دانست و با بیان اینکه 235 صدور و تمدید جواز تاسیس و پروانه بهره برداری گلخانه در استان انجام شده است تصریح کرد: استان در این زمینه در کشور پیشتاز است و باید در زمینه بهره گیری از منابع آب و خاک در استان قم گام برداریم.

وی ادامه داد: در اجرای طرح‌های آب و خاک در 13 هزار هکتار اراضی کشاورزی استان قم همکاری داشتیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان قم افزود: این سازمان در بخش‌های مختلف 300 نفر اشتغال زایی داشته است و سازمان با جهاد کشاورزی همکاری تنگاتنگ در برنامه‌های مختلف دارد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال ارائه آموزش‌های تخصصی به فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی در استان هستیم، پیگیری برای راه اندازی مراکز خدمات جهاد کشاورزی توسط بخش غیردولتی و اصلاح ساختارهای تولیدی جزو برنامه‌های دیگر سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم است.

 

اخبار قم

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار