مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: برش استانی سند ملی راهیان نور تدوین‌ شده که بخشی از وظایف طراحی‌ شده در این سند جنبه عمومی و برخی نیز جنبه تخصصی دارد.
کد خبر: ۷۱۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹ 20 February 2019

به گزارش تابناک قم، سرهنگ احمد حسینی در ستاد راهیان نور استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: استان قم امر توسعه، محوطه‌سازی، احداث پارکینگ و نمازخانه در یادمان شهدای فکه و سردشت را امسال آغاز می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سند ملی راهیان نور افزود: سند ملی راهیان نور با توجه به تصویب در مرکز به تمام مراکز نظامی و انتظامی ابلاغ‌ شده است که تاکنون چهار جلسه در رابطه با سند ملی راهیان نور در استان قم برگزار شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های سند ملی راهیان نور گفت: از آنجایی‌ که مفاد این سند به‌صورت کلان در مرکز تصویب‌ شده بود یک برش استانی از این سند تهیه و پیش‌نویسی از آن تدوین‌شده است.

وی با تأکید بر تدوین برش استانی سند ملی راهیان نور اضافه کرد: با توجه به حوزه اختیارات دستگاه‌ها و تجربه‌های سال‌های قبل پیش‌نویس و برش استانی این سند ملی تدوین‌ شده که بخشی از وظایف طراحی‌ شده در این سند جنبه عمومی و برخی نیز جنبه تخصصی دارد، تاکنون 6 میلیون و 700 هزار نفر در مجموع از یادمان‌های راهیان نور در سطح ملی بازدید کرده‌اند که باید تا پایان برنامه ششم توسعه به 10 میلیون زائر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اضافه شدن یک یادمان شهدا از امسال به سفر راهیان نور تصریح کرد: از امسال یادمان استان سیستان و بلوچستان نیز به یادمان‌های ستاد راهیان نور اضافه‌ شده است، تاکنون 57 یادمان برای سفر زائران راهیان نور انتخاب‌ شده است.

حسینی ادامه داد: استان قم معین یادمان شهدای فکه و شهیدان زین‌الدین در سردشت را بر عهده گرفته است، برای احداث حسینیه در یادمان فکه اقدامات نخستین صورت گرفته است، توسعه محوطه عمومی، پارکینگ، تجهیزات و نمازخانه از مهم‌ترین انتظاراتی بوده که از استان قم در این دو یادمان انتظار می‌رود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های استان قم در مسئله راهیان نور اعزام راویان متبحر و با مهارت بوده که در صورت انجام چنین عملی بسیاری از اهداف تعیین‌شده در زمینه راهیان نور محقق می‌شود.

وی با بیان تشکیل انجمن راویان راهیان نور استان ابراز کرد: انجمن راهیان نور استان قم با حضور 750 نفر از روایان باسابقه استان تشکیل‌شده و به‌زودی آیین‌نامه‌ای نیز برای نظام‌مند شدن آن تدوین و ابلاغ می‌شود، همچنین احداث حسینیه بزرگ یادمان فکه با ظرفیت 15 هزار نفر به وزارت دفاع واگذار شده است.

حسینی با اشاره به اثر مثبت راهیان نور در تحول جوانان جامعه و اثرگذاری فرهنگی راهیان نور خاطرنشان کرد: بالغ‌ بر 200 نفر از متحول شدگان راهیان نور شناسایی‌ شده و به‌زودی برنامه تلویزیونی برای 30 نفر از آن‌ها ساخته و از طریق صدا و سیمای ملی پخش می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار