چهارمین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی قم با حضور مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی افتتاح شد.
کد خبر: ۷۱۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷ 20 February 2019

به گزارش تابناک قم، چهارمین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی و دومین نمایشگاه تخصصی هنر اسلامی استان قم با حضور مسؤولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های استان افتتاح شد.

حمید یزدانی در این خصوص گفت: در این نمایشگاه هنرمندانی از استان‌های اصفهان، مرکزی، تهران، البرز، لرستان، همدان، قزوین، سمنان، مازندران و یزد صنایع دستی و هنر‌های سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه هنرمندان در قالب ۹۴ غرفه آثار خود را عرضه می‌کنند افزود: از این تعداد ۷۰ غرفه مربوط به صنایع دستی و ۲۴ غرفه مربوط به هنر‌های اسلامی از جمله رشته‌های منبت، خاتم کاری، رودوزی الحاقی، معرق چوب، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک و... است.

وی گفت: هنر‌های اسلامی نیز با محوریت کاربرد صنایع دستی در حوزه فرهنگ اسلامی، کتیبه نگاری در تولید هنر‌های دستی و صنایع دستی از دیگر جذابیت‌های این نمایشگاه است.

یزدانی افزود: دفاتر فعال خدمات مسافرتی نیز در این نمایشگاه برای ارتباط بهتر و دو سویه با صنعتگران و هنرمندان حضور دارند و با معرفی جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی و فرهنگی استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به اینکه در این نمایشگاه هنرمندان اداره کل زندانها، اداره کل آموزش و پرورش، و اداره کل بهزیستی مورد حمایت قرار گرفته اند گفت: این نمایشگاه از ۲۹ بهمن ماه تا ۳ اسفنده ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ آماده بازدید علاقمندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار