حاشیه نگاری از همایش مادران چشم انتظار
همایش مادران چشم انتظار از سلسله همایش های چله سرو، به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برگزار شد که دارای حواشی بسیاری بود.
کد خبر: ۷۱۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۶ 20 February 2019

به گزارش تابناک قم، همایش چله سرو یکی از برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهردرای قم است که در قالب این جشنواره، جشنواره های دیگر نیز همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تدارک دیده شد.

همایش مادران چشم انتظار همزمان با سالروز وفادت حضرت ام البنین(س) مادر حضرت عباس(ع) و مصادف با روز تجلیل از مادران شهدا در سالن همایش های شهرداری قم برگزار شد.

مجری این برنامه احمد علوی از شاعران برجسته استان قم بود که در ابتدای برنامه گفت: پیش از اجرای برنامه به محضر حضرت فاطمه معصومه(س) رسیده و از ایشان اجازه گرفته ام، چرا که اجرا برای مادران شهدا کار بسیار ارزشمندی است.

علوی اجرای خود را با این شعر آغاز کرد و حال و هوای مراسم را دگرگون کرد:

باز از سوریه یک سرو رشید آوردند
پیکر پاک تو را در شب عید آوردند

جیب پیراهنی آغشته به خون را گشتند
نامه ای را که به مقصد نرسید آوردند

نامه مثل جگر تشنه تو سوخته بود
قفل آن باز نشد هر چه کلید آوردند

مادرت گفت کبوتر شده ای می دانست
آسمان را به هوای تو پدید آوردند

لحظه رفتن تو خوب به یادش مانده
آب و آیینه و قرآن مجید آوردند

جانماز متبرک شده ات را آنروز
با گلی سرخ که از باغچه چید آوردند

دم رفتن تو خودت روضه اکبر خواندی
کوچه ابری شد و باران شدید آوردند

ماه ها بعد تو از راه رسیدی اما
خوب شد مادرت آن روز ندید آوردند

شک ندارم که خود حضرت زهرا هم بود
روز هایی که به این شهر شهید آوردند

رضا ابوذر دبیر جشنواره مادران چشم انتظار بود و زمانی که از وی دعوت کردند برای سخنرانی به روی سن برود، ابتدا از مسئولان شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم تقدیر کرد و با این جمله که پدر و مادران شهید ما را حلال کنند، با بغض سخنان خود را به پایان برد.

از جمله ویژه برنامه های این جشنواره، حضور یک شهید گمنام در مراسم بود که به عنوان مهمان ویژه در همایش وارد شد، این شهید گمنام در عملیات رمضان در شرق بصره به شهادت رسیده بود که پس از گذشت سال ها از دوران دفاع مقدس، چند تکه از استخوان و پلاک وی پیدا شده است.

هنگام ورود این شهید به سالن، تمام مادران شهدا و حضار به احترام شهید ایستادند و با گریه و صلوات از این شهید استقبال کردند.

یکی از حاشیه های بدون پیش بینی این مراسم که موجب شگفتی همه به ویژه مسئولان اجرایی همایش شده بود، حضور مادر شهیدان کارکوب زاده بر روی سن و در آغوش گرفتن تابوت این شهید والا مقام بود.

این مادر با قدی خمیده و عصایی بر دست و دستان لرزان خودش را با هر زحمتی بود به روی سن رساند و تابوت شهید را در آغوش کشید، این مادر که گویا بعد از مدت ها فرزند شهید خود را دیده است، فقط اشک می ریخت و به قولی برای این شهید گمنام مادری کرد.

حسن مالکی نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم در این مراسم مدیحه سرایی کرد و در پایان گفت: امیدواریم که شرمنده این شهدا نباشیم.

پرچم متبرک آستان مقدس امامزاده موسی مبرقع، فرزند بلافصل امام جواد(ع) در این مراسم زینت بخش بود و خادمان این آستان نیز، به مادران شهدا خوش آمد می گفتند.

در این مراسم از طوبی حجازی به عنوان همسر شهید و از مادر شهید مالامیری تقیر شد، شهردار قم نیز لوح تقدیری به این دو اهدا کرد و خودش را به ردیف صندلی های سالن رساند تا از مادر شهیدان کارکوب زاده قدردانی کند.

مهدی مقیمی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در این مراسم گفت: برنامه های چله سرو را در حال اجرا داریم که این همایش یکی از بخش های آن است.

وی گفت: به این جشنواره 60 فیلمنامه و 30 فیلم فاخر ارسال شده که فیلم ها 22 اسفند ماه همزمان با روز شهید در گلزارهای شهدای استان اکران می شوند.

شایان ذکر است در پایان این همایش از اثرات برتر تجلیل به عمل آمد.

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار