نخستین جشنواره استانی فیلم کوتاه و فیلمنامه مادران چشم انتظار به همت سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶ 19 February 2019

به گزارش تابناک قم، یکی از برنامه‌هایی که سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تدارک دیده بود، برگزاری نخستین جشنواره فیلم و فیلمنامه مادران چشم انتظار بود که آیین پایانی این جشنواره پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مادران و خانواده‌های شهدا برگزار شد، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، حسن مالکی‌نژاد و محمود مسگری از اعضای شورای اسلامی شهر قم، ابوالقاسم مقیمی مدیر عامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم و جمعی از مسؤولان استانی حضور داشتند.

در آیین پایانی فیلم و فیلمنامه مادران چشم انتظار که مزین به حضور پیکر پاک یکی از شهدای گمنام جنگ تحمیلی و پرچم آستان مقدس حضرت موسی مبرقع شد، از خانم حجازی همسر شهید جاوید الاثر، مادر شهید مالامیری و همچنین مادر شهیدان کارکوب‌زاده با اهدای تابلو فرشی که از فرش‌های زیر پای زائرین حرم امام رضا(ع) بود، از سوی سقائیان‌نژاد، شهردار قم تجلیل شد.

تجلیل و قدردانی از خانواده‌های شهیدان عشریه و نیّری و همچنین برگزیدگان بخش‌های فیلم و فیلمنامه نیز از دیگر برنامه‌هایی بود که در آیین اختتامیه این جشنواره انجام گرفت.

در بخش پایانی اختتامیه جشنواره فیلم و فیلمنامه مادران چشم انتظار، مقیمی مدیر عامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم، تندیس این جشنواره را به سقائیان‌نژاد شهردار قم اهدا کرد.

مقیمی در آیین پایانی این جشنواره اظهار کرد: جشنواره مادران چشم انتظار و مادران شهداء به‌عنوان برکت و توفیق خاصی بود که در جریان برنامه‌های چله سرو طراحی شد.

وی تصریح کرد: در این جشنواره مشارکت بی‌نظیر هنرمندان اتفاق افتاد و در حالی که قرار بود این جشنواره تنها در استان قم باشد، آثاری را از سراسر کشور دریافت کردیم.

مدیر عامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه ۳۰ فیلم فاخر و قابل اعتنا را دریافت کردیم، گفت: در برگزاری این جشنواره، ۶۰ فیلمنامه آماده شد و آثار هنری خوبی از آنها ساخته می‌شود.

حسن مالکی‌نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی هنری شورای اسلامی شهر قم نیز در این مراسم ابراز کرد: در جامعه امروز باید در مسیری قدم برداریم تا در روز قیامت شرمنده شهداء و مادرانی که چشم انتظار فرزندان خود بودند، نشویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار