سرلشکر باقری:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: با تقویت کشور و بازدارندگی، تهدیدات نظامی نسبت به ایران کاهش یافته است، اما دشمنان تهدیدات امنیتی و جاسوسی را انجام می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۵ 19 February 2019

به گزارش تابناک قم، سردار سرلشکر محمد باقری در دیدار با آیت‌الله سبحانی با اشاره به سابقه ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب این ستاد را پس از دوران دفاع مقدس برای اداره امور نیروهای مسلح پایه گذاری کردند.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی نیروهای مسلح دفاع از تمامیت ارضی کشور و حفظ نظام جمهوری اسلامی و حفظ امنیت است، دشمنان از انقلاب اسلامی ضربه خورده و با تقویت کشور و بازدارندگی، تهدیدات نظامی نسبت به ایران کاهش یافته است، اما دشمنان تهدیدات امنیتی و جاسوسی را انجام می‌دهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: کشورمان مرز هزار کیلومتری با پاکستان دارد که توسط سپاه پاسداران و نیروی انتظامی حفاظت می‌شود، هنوز بخشی از این مرز باز است که از این طریق تروریست‌ها وارد کشورمان می‌شوند.

باقری با اشاره به حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: یک عامل انتحاری با خودروی بمب گذاری شده، خودش را در کنار اتوبوس حامل پاسداران منفجر کرد، با دولت پاکستان مذاکره کردیم تا دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی ادامه داد: دورکردن تهدیدات از کشورمان از وظایف نیروهای مسلح است و با حضور ما در عراق و سوریه تا حدی تهدیدات عناصر تکفیری از کشورمان دور شد. ایران در زمینه تولید تجهیزات نظامی پیشرفت‌هایی زیاد داشت و روز گذشته شاهد بهره برداری از یک زیردریایی بودیم و در زمینه ساخت موشک پیشرفت زیادی داشتیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: نیروهای مسلح آمادگی دارند که در زمینه ساخت ابزار پیشرفته به صنعت خودروسازی و صنعت نفت کمک کنند، کمک به سازندگی کشور از جمله وظایف نیروهای مسلح است و در این راستا شاهد افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس بودیم که این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) احداث شد.

باقری با اشاره به وضعیت آموزش سربازان اظهار کرد: به سربازان شغل و حرفه می‌آموزیم و در دو سال اخیر حدود 200 هزار نفر از سربازان وظیفه، آموزش‌های فنی حرفه ای را گذراندند.

وی ادامه داد: وحدت و هماهنگی بین نیروهای مسلح وجود دارد و این نیروها روز به روز در حال پیشرفت هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: تمهیداتی را در نیروهای مسلح در خصوص انتقال نیروها در نظر داریم تا دیگر شاهد حوادث تروریستی در هنگام انتقال نیروها نباشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار