مدیر کل راهداری:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: جاده های استان برای عبور امن و اقدامات تامینی و ارائه خدمات به زائران و گردشگران نوروزی آماده سازی می شود.
کد خبر: ۷۱۶۶۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۲ 19 February 2019

به گزارش تابناک قم، ابوالفضل جمالی در گفت و گویی عنوان کرد: در راستای اجرای طرح ترافیکی سفرهای نوروزی و به منظور تامین ایمنی و ارائه خدمات طی ایام سفرهای نوروز 98 ، هفت راهدارخانه تجهیز شده، دهها اکیپ راهداری آماده استقرار و 43 شرکت حمل مسافر با بهره مندی از 679 دستگاه ناوگان عمومی و یکهزار و 733 تن راننده ، آماده ارائه خدمات مطلوب به زائران نوروزی درقم می باشند.

وی ادامه داد : طرح سفرهای نوروزی همه ساله از 25 اسفندماه آغاز وتا پایان فروردین ماه سال بعد ادامه می یابد.

وی بیان کرد: با عنایت به شروع سفرهای نوروزی که با روزهای پایانی فصل زمستان مصادف است ،تمهیداتی درخصوص آماده سازی محورها و فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای اجرای طرح های راهداری ایام نوروز در دستور کار قرار دارد.

جمالی گفت: لکه گیری آسفالت جاده ای، اجرا و احیا خطوط امحا شده ترافیکی، تعمیر و تعویض گاردریل، پاکسازی و نصب علائم ترافیکی همچون انواع تابلو ، کله قندی، رفلکتور، و نیوجرسی، در کنار تعمیر سیستم های روشنایی و سایر موارد مورد نیاز ازجمله اقدامات تمهیدی این اداره کل جهت اجرای طرح سفرهای نوروزی می باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم دربخشی دیگر از این گفت وگو به هماهنگی های این اداره کل با دیگر دستگاه‌های اجرایی انتظامی استان و همچنین تشکل‌های صنفی کارفرمایی، شرکت‌ها و رانندگان بخش حمل ‌و نقل مسافر اشاره کرد و افزود: نظارت و کنترل مؤثر با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، ابزارها و تمهیدات پیش‌بینی شده در راستای ارائه خدماتی همچون طرح پیش‌فروش اینترنتی و حضوری بلیت‌های مسافرتی، فعالیت مطلوب مجتمع‌های خدماتی -رفاهی و سایر تأسیسات جانبی، توسعه ناوگان حمل ‌و نقل عمومی و پایانه‌های فعال مسافری در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای سطح ایمنی حمل ‌و نقل جاده‌ای به خصوص طی ایام سفرهای نوروزی تصریح کرد: با عنایت به هماهنگی، تعامل و هم‌افزایی خوبی که دربین دستگاه‌های اجرایی مرتبط وجود دارد امیدواریم ضریب کاهش حوادث جاده ای مطلوب و تا تحقق کامل شعار سفر بدون حادثه، پیشرفت نماید.

وی این مهم را منوط به آگاهی جمعی و بهره مندی کاربران جاده ای از سامانه های نوین ترافیکی، همچون سامانه تلفن گویای 141 مرکز مدیریت راهها و برنامه های کاربردی مرتبط دانست و ادامه داد: به‌کارگیری سامانه‌های هوشمند در سیستم‌های حمل‌ و نقل جاده ای منجر به بهبود عملکرد، افزایش سطح ایمنی تردد، تسهیل ترافیک و در نهایت ارتقای سطح خدمات برای کاربران به ویژه رانندگان می گردد همانطور که طی ماه‌های گذشته به دلیل فعالیت سامانه‌های ثبت تخلف و کنترل سرعت در سطح راههای استان ، شاهدکاهش آمار تلفات جانی ناشی از تصادفات بوده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده ای قم یادآور شد: دیگر با الگوها و روش‌های سنتی صرف نمی‌توان ایمنی تردد جاده ای را تامین نمود و بی‌شک پایش سامانه‌ها، تردد شمارها، مدیریت صحیح ناوگان و نگهداری ابنیه و راه‌ها و کنترل و نظارت بر تردد بارهای ترافیکی جزء اصول مسلم درمدیریت ترافیک جاده‌ها و تامین ایمنی آنها می باشد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن ها می توان به آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر اشاره کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار