رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم گفت: در مجموعه حرم حضرت معصومه(س) اگر با افق حرم امام رضا(ع) کار کنیم، شهر قم به یک شهر ثروتمند تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۷۱۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸ 17 February 2019

به گزارش تابناک قم، روح الله امراللهی ظهر امروز در جلسه شورای ترافیک استان قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به لزوم پیاده رو شدن برخی از خیابان‌ها در شهر قم اظهار کرد: براساس طرح‌های جامع در این شهر، تعدادی از خیابان‌ها در پیرامون حرم حضرت معصومه(س) باید به خیابان‌های پیاده رو تبدیل شوند.

وی ادامه داد: محدوده حرم حضرت معصومه(س) باید دسترسی سواره هم داشته باشد و خودروها بتواند به نزدیکی این بارگاه مقدس بیایند، باید توسعه حرم حضرت معصومه(س) به صورت طولی صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم افزود: در مجموعه حرم حضرت معصومه(س) اگر با افق حرم امام رضا(ع) کار کنیم، شهر قم به یک شهر ثروتمند تبدیل خواهد شد. باید برنامه‌ریزی‌های ترافیکی در پیرامون حرم حضرت معصومه(س) با توجه به زائر باشد و نقاطی همچون میدان شهید مطهری به حوزه ادراکی برای این بارگاه مقدس تبدیل شود.

امراللهی با اشاره به لزوم تسهیل رفت و آمد زائرین در شهر قم اظهار کرد: باید راه دسترسی زائرین در شهر به مراکز اقامتی و خدماتی در پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تسهیل شود و این کار نیازمند طرح‌های ترافیکی کارشناسی شده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح خیابان امام خمینی(ره) و خیابان کیوانفر مشکل اقتصادی برای ساکنان و کسبه در آن محدوده ایجاد نمی‌کند، در مقابل موجب ایجاد ترافیک روان در خیابان امام خمینی(ره) می‌شود و زینبیه را احیا می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار