استاندار قم تاكيد كرد:
استاندار قم با اشاره به فعالیت واحد های صنفی عطاری و گیاهان دارویی عنوان کرد: برخی آمارها از فعالیت های غیر قانونی در حوزه مواد مخدر در برخی از این واحدها حکایت دارد، که باید نظارت عملی در این بخش افزایش و بطور جدی با متخلفین برخورد شود.
کد خبر: ۷۱۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰ 17 February 2019

به گزارش تابناک قم، دکتر بهرام سرمست استاندار قم در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن محکوم نمودن حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و ابراز همدردی با خانواده شهدای این حادثه، به اهمیت پیشگیری در حوزه مقابله با مواد مخدر اشاره و اظهار کرد: اقدامات آموزشی و فرهنگی لازم بر اساس مطالعه، شناخت و غربالگری بایستی انجام شود.

سرمست با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در کشف محموله های قاچاق مواد مخدر، افزود: جهت گیری های دستگاه های انتظامی و قضایی استان در مبارزه با این معضل مسیر مناسبی طی می کند و در کنار مبارزه با مواد مخدر در مقیاس کلان، توجه به فعالیت های خرده فروش و پیشگیری از آلوده ساختن گروه های هدف جامعه ضروری است.

استاندار قم، آموزش اقشار آسیب پذیر دانش آموز و دانشجو را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت نهادهای آموزشی و خانواده ها در امر آموزش و نظارت بر این قشر اهتمام ورزیم.

وی جمع آوری معتادین متجاهر را یک اولویت مهم در استان دانست و ابراز کرد: راه انداری مراکز بازپروری و نگهداری از معتادین به تعداد مورد نیاز در استان در دستور کار قرار گیرد.

سرمست همچنین به فعالیت واحد های صنفی عطاری و گیاهان دارویی اشاره و عنوان کرد: برخی آمارها از فعالیت های غیر قانونی در حوزه مواد مخدر در برخی از این واحدها حکایت دارد، که باید نظارت عملی در این بخش افزایش و بطور جدی با متخلفین برخورد شود.

وی همچنین بر اهمیت توجه به نشاط اجتماعی و امید در جامعه تأکید کرد و ادامه داد: این مقوله در پیشگیری و مبارزه با پدیده مواد مخدر نقش محوری دارد و لازم است دستگاههای استان در افزایش روحیه شادی و نشاط جامعه اقدامات خود را افزایش دهند.

نماینده عالی دولت در استان ضمن الزام مدیران برای ارائه برنامه های عملیاتی در حوزه نشاط آفرینی در جامعه، خاطر نشان کرد: محیط های آموزشی محلی مناسب برای ارائه آموزش های فرهنگی و پیشگیرانه در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و اگر لازم باشد از جایگاه و اختیارات قانونی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر برای استفاده از مربیان متخصص و عملیاتی در این حوزه در مدارس و مراکز آموزش عالی استفاده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار