رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم مطرح کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: کشاورزان استان برای دریافت تسهیلات از سیستم بانکی در زمینه وثیقه مشکلاتی را دارند.
کد خبر: ۷۱۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶ 17 February 2019

به گزارش تابناک قم، محمد رضا طلایی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مشکلات دریافت تسهیلات کشاورزی در استان قم اظهار کرد: اکنون کشاورزان برای دریافت این تسهیلات در زمینه وثیقه مشکلاتی را دارند و کارشناسان بانک‌ها ارزش تاسیسات کشاورزی همچون گلخانه‌ها را به قیمت‌های گذشته برآورد می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم ادامه داد: بانک‌های استان سند منازل مسکونی روستایی را به عنوان وثیقه قبول نمی‌کنند و این یک مشکل برای کشاورزان استان است، کشاورزان قمی در زمینه استمهال وام‌های خود در بانک‌های استان مشکل دارند.

روند ورود موقت کالا به گمرک قم

محمد خلیلی مدیرکل گمرک استان قم در ادامه این جلسه با اشاره به روند ورود موقت کالا از طریق گمرک اظهار کرد: تصمیمی در خصوص ورود موقت کالا با چک و سفته اتخاذ شده است، اما این بحث چون مشکل قانونی دارد، برای اجرای آن نیازمند استعلام بودیم، ولی تاکنون جوابی بابت این استعلام به ما وصول نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ کدام از رویه‌های گمرک از چک و سفته استفاده نمی‌شود، به همین دلیل تصمیم ورود موقت کالا با چک و سفته دارای ابهاماتی بود و این مشکل را در کل کشور شاهد هستیم، در صورت اصلاح آیین نامه در این خصوص، امکان اجرای آن وجود دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار