مدیرکل محیط زیست:
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: امروز تفکر قالب در شهر قم مانند سایر شهرهای کشور، اهمیت دادن به سواره و ساخت امکانات مورد نیاز تردد وسایل نقلیه است که این موضوع به محیط زیست آسیب وارد می کند.
کد خبر: ۷۱۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲ 17 February 2019

به گزارش تابناک قم، سید رضا موسوی ضمن اشاره به این که سبک زندگی و نوع رفتار شهروندان تاثیر مستقیم بر روی محیط زیست دارد، افزود: اهمیت دادن به سواره امروز در شهر قم تبدیل به یک ارزش شده است و بسیاری از برنامه ریزی های شهری مانند ساخت جاده و پل برای کمک به این موضوع صورت می گیرد.

وی بیان کرد: اگر تمام امکانات شهری هم برای راحتی عبور و مرور وسایل نقیله به کار گرفته شود بازهم مشکلات موجود در این بخش حل نمی شود، تنها عطشی برای استفاده بیشتر از خودروهای شخصی در میان مردم شکل می گیرد که علاوه بر افزایش ترافیک خیابان ها، موجب آسیب دیدن محیط زیست و تشدید آلودگی هوا می شود.

وی ادامه داد: باید الگوی رفت و آمد در شهر قم و سایر شهرهای کشور تغییر کند و مردم به استفاده از وسایلی همچون دوچرخه و یا پیاده روی در گذرگاه های مناسب تشویق شوند تا هم محیط زیست شهری از آلودگی ناشی از تردد بیش از حد خودروها نجات یابد و هم سلامت شهروندان حفظ شود.

موسوی گفت: در همین رابطه تلاش می کنیم طرح سه شنبه های بدون خودرو که تاکنون در شهر قم به نتیجه مورد انتظار نرسیده است، در دستور کار قرار گیرد و شهروندان به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی، دوچرخه و پیاده روی تشویق شوند.

وی افزود: حفاظت از محیط زیست شهری نیازمند آموزش همگانی است که در این رابطه رسانه ها و گروه های مردم نهاد فعال در حوزه محیط زیست استان قم می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار