معاون استاندار قم عنوان کرد؛
غضنفری گفت:در هر ماه ۹ هزار تن آرد توسط پنج کارخانه آردسازی در سطح استان توزیع می‌شود که هفت هزار تن آن به صورت یارانه‌ای در اختیار نانوایی‌های دولتی قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۱۵۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷ 17 February 2019

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری معاون استاندار قم عصر شنبه در ششمین جلسه شورای سیاستگذاری گندم، آرد و نان قم در سالن جلسه‌های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: پیش نیاز این کار نیز طرح موضوع در کمیته فرعی است، و دبیرخانه قبل از تشکیل جلسه کارگروه اصلی مسائل را در کمیته فرعی مطرح و نتیجه و خروجی آن را به کارگروه منتقل کند.

وی با تاکید بر اینکه دبیرخانه شورای یاد شده از طرح موضوع‌هایی کارشناسی نشده در جلسه‌ها جلوگیری کند،اضافه کرد: در بیان و ادبیات نمایندگان بخش خصوصی که در جلسه‌ها حضور پیدا می‌کنند، نکته‌های غیر متعارفی می‌بینیم که گزنده است، ولی باید رعایت نزاکت و حرمت یکدیگر را داشته باشیم، و در ادبیات، کلام و رفتار به اصول اخلاقی پایبندی نشان دهیم.

در این جلسه موضوع تخصیص سهمیه آرد به واحد‌های مختلف دولتی و آزاد پز استان مطابق درخواست‌های صورت گرفته در سامانه سایر مصارف مورد بررسی قرار گرفت و بر احصا دقیق نیاز‌های استان به آرد در مصارف گوناگون صنف و صنعت و نانوایی‌ها تاکید شد.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود یادآورشد:مدیران حوزه گندم و آرد و نان باید در راستای تامین حق و حقوق استان تلاش کنند.

به منظور شفاف سازی و کاهش تخلفات و فساد در بخش فروش آرد از ابتدای دی ماه، فروش آرد به خبازان آزاد پز، صنف و صنعت، واحد‌های نظامی و انتظامی و سایر اصنافی که از آرد آزاد استفاده می‌نمایند تنها از طریق سامانه فروش آرد سایر مصارف به نشانی Www.eflour.ir صورت می‌پذیرد.

همچنین در هر ماه ۹ هزار تن آرد توسط پنج کارخانه آردسازی در سطح استان توزیع می‌شود که هفت هزار تن آن به صورت یارانه‌ای در اختیار نانوایی‌های دولتی و ۲ هزار تن آن به صورت غیر یارانه‌ای در اختیار نانوایی‌های آزادپز قرار می‌گیرد.

درحال حاضر ۹۰۰ نانوایی در سطح استان قم است که ۶۰۳ نانوایی دولتی بوده و از آرد یارانه‌ای استفاده می‌کنند و بقیه نانوایی‌های آزاد پز هستند که تعداد کمی از آن‌ها بدون مجوز فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار