ویژه شرکت کنندگان در اردوی راهیان نور؛
دبیر جشنواره کتاب همسفر گفت: این جشنواره با هدف پویش کتابخوانی با در نظر گرفتن هشت عنوان کتاب جذاب برای کسانی که در اردوی راهیان نور شرکت می‌کنند، برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۱۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 16 February 2019

به گزارش تابناک قم، حمید خلیلی ظهر شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان قرارگاه خاتم‌الاوصیاء(ص) برگزار شد، به دغدغه مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور اشاره و اظهار کرد: برای پاسخ به دغدغه‌های رهبری تلاش شد که پویش مطالعاتی کتب انقلاب و دفاع مقدس در قالب یک جشنواره با محوریت هشت کتاب ناب به نیت هشت سال دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار شود.

وی با اشاره به فراخوان جشنواره کتاب همسفر در کشور گفت: ۱۶ هزار پروانه نشر در کشور صادر شده که ۷ هزار مورد از آن‌ها فعال هستند و فقط ۷۰ ناشر به صورت تخصصی در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند.

دبیر جشنواره کتاب همسفر به ویژگی‌های این پویش اشاره و بیان کرد: قیمت‌های مناسب کتاب‌ها و اتخاذ تخفیف‌های ویژه به همراه در نظر گرفتن سلایق گوناگون از ویژگی‌های این پویش به شمار می‌رود.

وی به تبلیغات گسترده برای معرفی کتاب‌های جشنواره کتاب همسفر اشاره و عنوان کرد: برای هر کتاب هدیه‌هایی درنظر گرفته شده است که به صورت قرعه پس از خرید به خریداران اعطا می‌شود.

خلیلی با اشاره به برگزاری ۳۰ ویژه برنامه در مناطق عملیاتی جنوب در راستای جشنواره کتاب همسفر مطرح کرد: این جشنواره مردمی است به همین علت در انتخاب کتاب‌ها از کتاب‌های که توسط ناشران مردمی منتشر شده است استفاده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کتاب‌های این جشنواره در بیشتر کتاب فروشی‌های سراسر کشور عرضه می‌شود، گفت: در حال حاضر از هر کتاب ۵ هزار نسخه برای فروش درنظر گرفته شده است که براساس پیش بینی صورت گرفته آمار فروش این کتاب‌ها تا پایان فروردین به بیش از ۱۰ هزار نسخه می‌رسد.

دبیر جشنواره کتاب همسفر با بیان اینکه در جشنواره کتاب همسفر نگاهی فراتر از یک مسابقه کتابخوانی داریم، عنوان کرد: نشست‌های مختلفی با راویان و سخنرانان مطرح به‌منظور معرفی جشنواره برگزار می‌شود تا این افراد بتوانند از محتوای کتاب‌های جشنواره در برنامه‌های مختلف فرهنگی به ویژه راهیان نور استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با مخاطبان جشنواره کتاب همسفر بعد از پایان نخستین دوره این جشنواره نیز ادامه دارد، بیان کرد: ما به دنبال ترویج فرهنگ کتابخوانی هستیم و در این راستا فعالیت‌های گوناگونی را در سال آینده دنبال خواهیم کرد.

خلیلی با اشاره به عناوین کتب جشنواره همسفر گفت: چغک، شهبانو، شانزده سال بعد، سربلند، اکبر کاراته و بچه ننه‌ها، تو شهید نمی‌شوی، من مادر مصطفی و خط تماس، عنوان هشت کتاب جشنواره کتاب همسفر است که در این جشنواره بیشتر کتاب‌هایی از حوزه دفاع مقدس انتخاب شده که تاکنون به صورت گسترده معرفی نشده‌اند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار