حجت الاسلام ذوالنور در بازدید بزرگترین هتل 5 ستاره کشور:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: همیشه دنبال جذب سرمایه گذار خارجی و ایجاد مشوق برای آمدن سرمایه گذاران خارج استان هستیم در حالی که طبق بررسی‌هایی که کرده و بازدید از پروژه هتل 5 ستاره زمرد متوجه شدم که نسبت به سرمایه گذار استانی که اقدام به احداث هتل 5 ستاره کرده جفا شده است.
کد خبر: ۷۱۵۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 16 February 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور در حاشیه بازدید از هتل پنج ستاره زمرد با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال در هر استان و شهری متناسب با ظرفیت‌های آن استان و شهر باید صورت بگیرد اظهار کرد: اگر بخواهیم آمایش گسترده و جامع سرزمینی محقق شود آن چیزی که در قم نقطه قوت و مزیت رقابتی محسوب می‌شود و طبیعتا در نتیجه آمایش سرزمینی و شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و استعدادها بعد معنوی، فرهنگی و زیارتی قم است.

وی تصریح کرد: قم شهری مذهبی است و وجود دومین حرم اهل بیت در کشور یعنی حرم حضرت معصومه(س)، مرکزیت حوزه‌های علمیه، خیزشگاه و خاستگاه و نقطه شروع و رهبری انقلاب و از سوی دیگر وجود علما و مراجع تقلید در طول تاریخ قم این شهر را در وضعیت متمایزی قرار داده و قم مرکزیت تشیع بوده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهر قم در کنار این مسائل نقطه مهم و ارتباطی بین شرق و غرب و جنوب و شمال کشور بوده و شاهراه مواصلاتی حساسی است افزود: این شرایط و همچنین نزدیکی به پایتخت عواملی است که اهمیت توجه به تقویت توریسم زیارتی در قم را دوچندان می کند و از همین رو باید گردشگری زیارتی و مذهبی در این شهر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال در قم می توان بر روی توریسم مذهبی در قم سرمایه گذاری کرد، افزود: در این زمینه کار جدی در قم صورت نگرفته و زیرساخت های جذب توریسم محقق نشده است.

ذوالنور با اشاره به اینکه گفته می شود سالانه 20 تا 25 میلیون زائر به قم می آیند اظهار کرد: این میزان توریسم عایدی برای شهر قم ندارد و به دلیل مدت زمان کوتاه ارزآوری نداشته و ایجاد شغل نمی‌کند؛ ما باید توریست‌ها و زائران را در قم ماندگار کرده و زیرساخت های لازم را در این زمینه ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد: اگر توریست‌های خارجی را بخواهیم از کشورهای اسلامی جذب کنیم باید قم به هاب و قطب گردشگری مذهبی در کشور تبدیل شود که تحقق این امر نیازمند ایجاد زیرساخت است.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه یکی از این زیرساخت ها ایجاد مکان اقامت است و باید این مکان اقامت به گونه ای باشد که توریست بتواند در آن احساس لذت و آسایش کند گفت: هتل زمرد بسیار کار عظیم و گسترده ای است و می تواند در تقویت توریسم مذهبی و گردشگری موثر باشد.

وی با بیان اینکه این پروژه عظیم متاسفانه در انتظار دریافت کمک های داخلی است گفت: همیشه دنبال جذب سرمایه گذار خارجی و ایجاد مشوق برای آمدن سرمایه گذاران خارج استان هستیم و در این حالی است که طبق بررسی‌هایی که کرده و بازدید از پروژه متوجه شدم که نسبت به سرمایه گذار استانی که اقدام به احداث هتل 5 ستاره کرده جفا شده و حمایت هایی که باید صورت می‌گرفت و انجام نشده و از وعده‌ها سرپیچی شده است و ریشه این مشکلات نیز قدری غیرمعقول، غیرعادلانه و غیر موجه است.

ذوالنور با اشاره به اینکه در خصوص چنین پروژه هایی تسهیلات وجود دارد گفت: به نظر می‌رسد با پولی که صندوق به این امر اختصاص خود بانک عامل کاسبی می‌کند؛ از مسؤولان مصرانه می‌خواهیم که موانع و مشکلات پیش روی این پروژه را رفع کنند.

وی با اشاره به اینکه احداث این هتل می‌توان 800 شغل مستقیم ایجاد کند، یادآور شد: این میزان شغل داخل شهر می تواند آورده‌های متعددی برای شهر داشته باشد فرصت مغتنمی است.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه در دوران مدیران قبلی استان پیگیری‌هایی برای حل مشکلات این پروژه داشته ولی توقعات برآورده نشد افزود: با توجه به بازدیدی که از این پروژه داشته و آشنایی مستقیم و عمیق تر با مشکلات سرمایه گذار رفع مشکلات این پروژه را جدی‌تر هم پیگیری می کنیم و از مسؤولان این هتل 5 ستاره خواسته ام مشکلات را به صورت مدون و مستدل ارائه کنم تا از طریق مراجع ذی ربط پیگیری لازم را داشته باشم.

مدیر هتل 5 ستاره زمرد نیز در این بازدید با اشاره به اینکه بعد از حضور آقای سرمست استاندار قم و پیگیری های یک سال اخیر معاونت اقتصادی این پروژه فعال شده است، گفت: 5 طبقه این هتل زیر زمین احداث شده و بسیاری از امکانات را در خود جای داده است.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کارشکنی مدیران گذشته این پروژه دو سال متوقف شده بود، افزود: از ابتدای امسال با کمک دکتر مونسان معاون رئیس جمهور در دستور کار قرار گرفته و معاونت اقتصادی استانداری نیز نسبت به برطرف شدن موانع در مسیر تسهیلات بانکی پیگیری های لازم را دشته است.

حسین احمدپور با اشاره به اینکه این پروژه تاکنون 40 درصد پیشرفت فزیکی داشته باشد، گفت: فاز 4 این پروژه طی روزهای اخیر آغاز شده و در صورت تخصیص تسهیلات مورد نیاز، این پروژه تا پایان دولت فعلی به اتمام می‌رسد.

وی اضافه کرد: 477 واحد پارکینگ، 5 هزارمتر هایپر، 150 مغازه تجاری، 12 تالار، 279 اتاق، سوئیت‌های 600 و 800 متری و باند هلی کوپتر در این هتل پیش بینی شده است و این هتل مطابق با استانداردهای روز دنیا در حال ساخت است.

مدیر هتل 5 ستاره زمرد با انتقاد از عدم همکاری برخی مدیران شهری در اجرای این پروژه افزود: با وجود گذشت سه سال از آغاز اجرای این پروژه و هزینه کردن 85 میلیارد تومان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی، برخی از مسؤولان هنوز به خودشان زحمت نداده اند که از این پروژه بازدید داشته باشند.

مدیر هتل 5 ستاره زمرد نیز در این بازدید با اشاره به اینکه با دستور ویژه آقای سرمست در مسؤولیت استانداری قم و پیگیری های یک سال اخیر معاونت اقتصادی این پروژه فعال شده است، گفت: 5 طبقه این هتل زیر زمین احداث شده و بسیاری از امکانات را در خود جای داده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار