به همت شبکه ملی وارثون؛
دبیر شبکه ملی وارثون گفت: در راستای انسجام بخشی و هماهنگی در اجرای اردوهای راهیان نور، قرارگاه مردمی راهیان نور به همت شبکه ملی وارثون در قم تشکیل شد.
کد خبر: ۷۱۵۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ 16 February 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام حسین جوشقانیان شنبه ظهر در نشست خبری که در تالار ساختمان خاتم الاوصیاء برگزار شد، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انسجام بخشی فعالیت‌های فرهنگی، اظهار کرد: شبکه ملی وارثون بر اساس مأموریت گردهم‌آوری و شبکه سازی فعالیت مجموعه‌های مردمی در حوزه فرهنگ جهاد و شهادت کار خود را به شیوه مطلوب دنبال کرده است که در این راستا ده‌ها مجموعه فرهنگی پای کار آمدند.

وی با اشاره به ابنکه شبکه وارثون با همکاری نهادهای گوناگون به ترویج فرهنگ جهاد و شهادت اهتمام دارد، تصریح کرد: مسئولیت ساماندهی و سامان بخشی این مجموعه‌ها در طول پنج سال گذشته بر عهده شبکه وارثون بوده است که توانسته اقدامات مطلوبی را در انسجام بخشی این اقدامات داشته باشد.

دبیر شبکه ملی وارثون مهم‌ترین برنامه فرهنگی کشور را اردوی راهیان نور دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ده‌ها هزار جوان در فناوری راهیان نور فعالیت دارند که به همین دلیل اردوی راهیان نور به عنوان یکی از مأموریت‌های تعریف شده در حوزه جهاد و شهادت مورد توجه واقع شده است.

وی از راه اندازی قرارگاه مردمی راهیان نور در شبکه ملی وارثون خبر داد و گفت: این قرارگاه که از سال گذشته فعال شده نسبت به انسجام بخشی مجموعه‌های مردم نهاد در حوزه راهیان نور اهتمام دارد که با استفاده از این ظرفیت به دنبال اجرای برنامه‌های جامع و هماهنگ در سطح ملی است.

حجت الاسلام جوشقانیان ادامه داد: قرارگاه مردمی راهیان نور مأموریت‌های گوناگونی را برای خود تعریف کرده که «جشنواره کتاب همسفر و تدوین گفتمان و دستاوردهای انقلاب اسلامی و معارف دفاع مقدس» از جمله این مأموریت‌ها به شمار می‌رود که در این راستا ارتباط میان فرهنگ جهاد و شهادت با گفتمان انقلاب به استفاده از ظرفیت اقشار مختلف به ویژه راویان و سخنرانان مطرح بازگو می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنان خویش به اجرای سلسله برنامه‌های فرهنگی در یادمان‌ها و شهرهای گوناگون کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها به همت شبکه ملی وارثون برای آشناسازی کودکان و نوجوانان با سبک زندگی حماسی و انقلابی اجرایی می‌شود.

دبیر شبکه ملی وارثون یاد آور شد: استفاده از تئاترهای میدانی، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی راویان و فعالان مردمی راهیان نور و سامان‌بخشی و سازمان‌دهی فعالیت‌های مردمی بخشی از دستاوردهای این مجموعه است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار