به کارگردانی سید جواد طاهری؛
یکی از کارگردانان پیشکسوت تئاتر قم از اجرای نمایش «دار وگیر پهلوان» به مدت پنج شب در خانه نمایش قم خبر داد و گفت: این نمایش تا ۲۸ بهمن‌ماه میزبان علاقمندان است.
کد خبر: ۷۱۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴ 16 February 2019

به گزارش تابناک قم، سید جواد طاهری از اجرای نمایش «دار وگیر پهلوان» در خانه نمایش قم خبر داد و اظهار داشت: این نمایش به مدت پنج شب در خانه نمایش قم به روی صحنه می‌رود.

وی با بیان اینکه پس از ۱۷ سال افتخار دارم در شهر قم روی صحنه بیایم به پیشینه این نمایش اشاره و تصریح کرد: نمایش «دار وگیر پهلوان» سال ۱۳۸۰ برای نخستین بار به روی صحنه رفت که در این نمایش به همراه مجید امیری نقش آفرینی می‌کردیم و اجرای بسیار موفقی را داشت. اکنون پس از ۱۷ سال در این نمایش علی مقدم از هنرمندان جوان قمی نقش آفرینی می‌کند.

کارگردان نمایش «دار وگیر پهلوان» بیان کرد: این نمایش در قالب میدانی و معرکه گیری است و تلاش شد که به این سبک وفادار بمانیم و همچنین موسیقی که در این نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد به سبک و سیاق و شیوه کار نزدیک باشد. به همین دلیل از ضرب زورخانه و صدای آواز مرشد همراه با دو ساز تار و دف برای موسیقی این نمایش استفاده شد که با نوازندگی محمد حسین عباسیان، عماد ستاریان و با حضور مرشد بین‌المللی استاد محمدعلی اسحاقی صورت می‌گیرد.

طاهری با عنوان اینکه نمایش «دار وگیر پهلوان» نمایشی با داستان جذاب است، عنوان کرد: در این نمایش بر داستان تکیه شده و شیوه اجرایی آن معرکه گیری است ولی آنچه که موجب جذابیت این نمایش شده است بازی خوب و کارگردانی حرفه‌ای است که تلاش شده به داستان وفادار باقی بماند.

وی نویسنده این نمایش را حسن باستانی معرفی کرد و گفت: داستان این نمایش ماجرای یک پهلوان و نوچه‌اش هست که هر روز معرکه می‌گیرند و زنجیر پاره می‌کنند و مردم را دور خود جمع می‌کنند و از جایی که نوچه پهلوان به این فکر افتاده که جای پهلوان را بگیرد تلاش می‌کند که نقشه‌ای بکشد که به ترفندی پهلوان را از میدان به در کند که در این زمان اتفاقی رخ می‌دهد و جدل بین پهلوان و شاگرد پس از اینکه پهلوان متوجه ماجرا شد شروع می‌شود و داستان‌های تو در تویی در این نمایش نقل و برای مخاطب اجرا شود.

کارگردان نمایش «دار وگیر پهلوان»، زمان اجرای این نمایش را مورد اشاره قرار داد و گفت: این نمایش از ۲۴ تا ۲۸ بهمن هر روز ساعت ۱۹ عصر در خانه نمایش به اجرا می‌رسد که علاقمند هستیم میزبان خوبی برای همشهریان باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار