مرجع تقلید شیعیان گفت: مسکن یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم در کشور است و هرچه در این زمینه کمک و سرمایه گذاری شود به جاست، ساخت و سازها باید به گونه ای باشد که به لحاظ دینی مشرف بر یکدیگر نباشد تا زمینه برای راحتی بیشتر ساکنان فراهم شود.
کد خبر: ۷۱۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳ 14 February 2019

به گزارش تابناک قم، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که در مدرسه علمیه امام سجاد (ع) برگزار شد، اظهار داشت: باید جلوی معماری غربی گرفته شود، متاسفانه در برخی ساخت و سازها مشاهده می‌شود که طبق روش و معماری غربی پیش رفته‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم تسریع در روند احداث فرودگاه قم عنوان کرد: شهرمقدس قم موقعیت ویژه ای به لحاظ مذهبی، فرهنگی و دینی دارد و سالانه میلیون‌ها نفر از داخل و خارج به این شهر سفر می‌کنند و سرعت بخشی در روند اجرای این پروژه روند عمران وآبادانی قم را سرعت می‌بخشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه گفت: مسکن یکی از مهم‌ترین نیازهای مردم در کشور است و هرچه در این زمینه کمک و سرمایه گذاری شود به جاست، ساخت و سازها باید به گونه ای باشد که به لحاظ دینی مشرف بر یکدیگر نباشد تا زمینه برای راحتی بیشتر ساکنان فراهم شود.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: متاسفانه در برخی ساخت و سازها به زیرساخت‌های معنوی و دینی توجه نشده است، هزاران واحد مسکونی در یک محل ساخته می‌شود اما متاسفانه به اندازه کافی مسجد و اماکن دینی و فرهنگی احداث نشده است.

وی با اشاره به بر لزوم توجه به مناطق حاشیه ای و برنامه ریزی لازم برای توجه به این مناطق و احداث زیرساخت‌های دینی و فرهنگی گفت: به همان اندازه که به ساخت و سازهای شهری توجه می‌کنید باید به مناطق روستایی نیز توجه داشته باشید تا سبب مهاجرت روستائیان به شهرها نشود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: بسیاری از ساخت و سازها بدون توجه به نیاز مناطق و ناشی از بی نظمی و نبود برنامه مدون است، برج‌های زیادی در شهرها ساخته می‌شود اما بسیاری از این‌ها خالی از سکنه است.

وی با بیان اینکه معماری ایرانی اسلامی جزو هویت ما است و باید با تمام وجود این سنت‌ها و اصالت‌ها را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: دست اندرکاران وزارت راه و شهرسازی و دیگر نهادهای دست اندرکاران به میزان نیاز مناطق و شهرها توجه کنند و بیش از آن اجازه ساخت و ساز ندهند. باشد که به لحاظ دینی مشرف بر یکدیگر نباشد تا زمینه برای راحتی بیشتر ساکنان فراهم شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار