با حضور ۲۱ ورزشکار خارجی؛
مسابقات بین المللی کاراته شوتوکان بانوان در قم با حضور ۲۱ ورزشکار خارجی آغاز شد.
کد خبر: ۷۱۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 14 February 2019

به گزارش تابناک قم، رقابت‌های کاراته بین المللی شوتوکان در بخش بانوان از صبح پنج‌شنبه با حضور تیم‌هایی از سراسر کشور و ۲۱ ورزشکار خارجی در سالن شهید حیدریان قم گشایش یافت.

در این مسابقات که به مدت ۲ روز در کاتا در یک گروه و در کومیته به تفکیک همه رده‌های سنی برگزار می‌شود ۲۱ ورزشکار خارجی در این مسابقات حضور دارند. این رویداد فرصتی ارزشمند برای تجربه اندوزی کاراته کاهای قمی است.

شرکت کنندگانی از افغانستان، پاکستان، مالی، تاجیکستان، آفریقای جنوبی و لبنان در این رقابت‌ها حضور دارند و در میان استان‌های حاضر در مسابقات نیز نام قم، کرمانشاه، هرمزگان، همدان، البرز، خوزستان، کرمان، مازندران، خوزستان و گیلان دیده می‌شود.

نکته جالب در مورد این مسابقات این است که ۶ کاراته کا با نام پاکستان در جدول ثبت شده‌اند که نام خانوادگی هر ۶ نفر آن‌ها فاضلی است همچنین فاطمه غازان، امیره هاشم (لبنان) مطهره حیدری، عادله محمدی، مریم نوری، فاطمه نوری، خدیجه کریمی، محدثه کریمی، مریم فولادی، ندا علیمحمدی و حوریه خدابخشی (افغانستان) نورا موکاتله (آفریقای جنوبی) معصومه اکرم آوا و معصومه محمد الله (تاجیکستان) و فانتا ژل (مالی) دیگر خارجی‌های این رقابت‌ها هستند.

میزبانی از این مسابقات به هیئت کاراته استان قم کمک می‌کند تا شرایط مساعدتری برای رشد و پیشرفت کاراته کاهای بومی در قم فراهم کند. این در حالی است که قم امسال با نام مرداس در سوپر لیگ کاراته زنان شرکت دارد اما تلاش هیئت کاراته بر افزایش تعداد کاراته کاهای بومی دارای شانس حضور در این سطح است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار